کد خبر: 158916 - تاریخ: جمعه، 19 ژانویه 2018 - 09:14

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

وزارت بهداشت ضعف‌های موجود در مسیر سلامت را مرتفع کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رفع ضعف‌های موجود در مسیر سلامت تاکید کرد و گفت: مشکلات مالی موجود در سطح دانشگاه علوم پزشکی استان منحصر به گیلان نیست و همه دانشگاه‌های کشور کم‌وبیش با مشکل مالی روبرو هستند.

به گزارش خوبان، منوچهر جمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به مشکلات مالی موجود در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: نمی‌توان مشکلات مالی موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را از مشکلات موجود در وزارت خانه جدا کرد.

وی با اشاره به مشکلات مالی موجود در وزارتخانه بهداشت و درمان، افزود: در حال حاضر داروخانه‌ها، شرکت‌های دارو پخش، داروسازان، تجهیزات پزشکی و غیره مشکل‌دارند و این مشکل صرفاً به علوم پزشکی گیلان متمرکز نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه میزان مشکلات مالی موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی با یکدیگر متفاوت است و برخی‌ها مشکلات مالی کم و برخی‌ها مشکلات مالی بیشتری دارند، گفت: غالب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درگیر مسائل مالی هستند و استان گیلان نیز از این قاعده مستثنا نیست.

نماینده مردم رودبار در خانه ملت با تاکید بر اینکه باید مشکلات وزارت خانه حل شود تا مشکلات دانشگاه‌ها مرتفع شود، خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای مشکلات وزارت خانه بهداشت حل شود که مشکلات موجود در سطح دانشگاه‌ها و شهرستان‌ها را نیز پوشش بدهد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به مشکلات موجود در سطح شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها افزود: وضعیت مالی وزارت بهداشت از وزارت خانه تا شبکه‌های بهداشت و درمان خوب نیست و مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.

جمالی بر لزوم ساماندهی ضعف‌های موجود در حوزه سلامت وزارت خانه بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: باید مشکلات حوزه بهداشت و درمان اگر در حد تغییر تعرفه‌ها، توزیع متناسب پزشکان در کشور ازجمله مناطق محروم، نظام ارجاع و پزشک خانواده، پرونده‌های الکترونیک سلامت و یا غیره هست، اصلاح شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads