کد خبر: 158848 - تاریخ: پنج‌شنبه، 18 ژانویه 2018 - 12:41

مدیرکل هواشناسی استان گیلان:

افزایش دما و باد گرم شدید درراه گیلان/دمای هوا 5 تا 10 درجه افزایش می یابد

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت جوی استان طی روزی‌های آینده گفت: برای امروز و فردا افزایش دما و وزش باد شدید در گیلان پیش‌بینی می‌شود اما از روز شنبه بانفوذ هوای سرد و بارشی به‌تدریج شرایط برای بارندگی، وزش باد، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خوبان ، بهمن کمانگر دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار الگوی جریانات جنوبی و شرایط وزش باد گرم طی امروز و فردا در منطقه است.

وی با اشاره به شرایط دمای هوا استان در روزی‌های آینده افزود: دمای هوا در مناطق جلگه‌ای 5 تا 10 درجه سلسیوس و در ارتفاعات و دامنه‌ها 10 تا 15 درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد شدید طی امروز و فردا در گیلان گفت: بیشینه سرعت باد در بعضی از مناطق گیلان بین 35 تا 70 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

کمانگر بابیان اینکه به وزش باد شدید، ساکنان حاشیه جنگل‌ها و گردشگران از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی جدا خودداری کنند گفت: احتمال ذوب سریع برف‌ها در مناطق کوهستانی و افزایش سطح آب رودخانه‌ها هم وجود دارد.

وی افزود: با توجه به افزایش دما، بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، مرغ داری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به شمالی شدن جریانات از غروب و اواخر وقت جمعه در گیلان تصریح کرد: از روز شنبه بانفوذ هوای سرد و بارشی به‌تدریج شرایط برای بارندگی، وزش باد، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

کمانگر با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان بابیان اینکه مسئولان تمهیدات لازم را به عمل بیاورند گفت: مسئولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads