کد خبر: 158736 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 ژانویه 2018 - 17:45

مدیرکل تعاون گیلان خبرداد

ادامه اعتصاب کارگران سد شفارود / حقوق کارگران باید از طریق آب منطقه‌ای گیلان پرداخت شود

ایزد دوست با تاکید بر پرداخت حقوق کارگران سد شفارود از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: حقوق معوق کارگران سد شفا رود به یک معضل اجتماعی تبدیل‌شده است.

 به گزارش خوبان، محمود ایزد دوست امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اعتصاب بیش از یک‌هفته‌ای کارگران سد شفارود در رضوانشهر اظهار کرد: حدود شش ماه از حقوق کارگران شرکت سد شفارود به تعویق افتاده است.وی با اعلام اینکه پیمانکار اصلی سد شفارود، شرکت آب و منطقه‌ای گیلان است، افزود: سد شفارود تحت پیمانکاری شرکت ژیان فعالیت می‌کند اما با توجه به پیشرفت فیزیکی بسیار زیاد پروژه، متأسفانه آب منطقه‌ای مطالبات پیمانکاران را پرداخت نکرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به ادعای شرکت آب منطقه‌ای استان مبنی بر اینکه دولت بودجه‌ای در اختیارشان نگذاشته تا مطالبات کارگران را پرداخت کند، گفت: این امکان نیز وجود دارد که دولت بودجه آب و منطقه‌ای را تخصیص بدهد اما پول دریافتی در جای دیگری هزینه شده باشد.

ایزد دوست خاطرنشان کرد: مسئله تعویق حقوق کارگران در دیگر پروژه‌های عمرانی استان نظیر راه‌سازی نیز مشهود است.

وی بابیان اینکه تاکنون کارگران سد شفا رود برای مطالبات خود هیچ‌گونه دادخواستی را ارائه نکرده‌اند، افزود: ما زمانی از کارگران دفاع می‌کنیم که کارگران به مراجع حل اختلاف اداره کار دادخواست بدهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به پیگیری و تلاش‌ها برای تسریع در پرداخت حقوق کارگران سد شفا رود گفت: ما از طریق اداره تعاون و کار شهرستان رضوانشهر مطالبات کارگران را پیگیری کرده‌ایم و ضمن تهیه گزارش، تذکرات لازم نیز داده‌شده و در کمیسیون‌های کارگری شهرستان نیز موضوع مذکور بررسی‌شده است.

ایزد دوست با تاکید بر اینکه حقوق کارگران سد شفارود باید از طریق آب منطقه‌ای استان پرداخت شود، خاطرنشان کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان یک دستگاه دولتی باید به مشکلات حوزه کار را به مراجع فرادستی نظیر استانداری، معاون سیاسی و مراجع دیگر خبررسانی کند.

وی با اشاره به اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صرفاً نقش تذکردهنده را دارد و نمی‌تواند حقوق و مطالبات کارگران را پرداخت کند، تصریح کرد: باید مشکلات کارگران پیگیری می‌شد چون اگر به‌موقع مطالبات کارگران پیگیری نشود به معضل اجتماعی تبدیل می‌شود که در حال حاضر معوقات کارگران سد شفارود حدود ده روزی به یک معضل اجتماعی تبدیل‌شده است.

انتهای پیام/168


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads