کد خبر: 158706 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 ژانویه 2018 - 08:11

مالیات نباید موجب فشار به تولیدکنندکان و مشاغل خرد شود

نماینده رودسر و املش در مجلس، با تاکید بر اینکه مالیات نباید موجب فشار به تولیدکنندکان یا بعضی از مشاغل خرد شود، گفت: مالیات بر ارزش افزوده باید دقیق و شفاف باشد.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی، نماینده رودسر و املش در مجلس در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان، یادآور شد: در تمام کشورهای توسعه یافته، مسئله مالیات در صدر امور اقتصادی است و بهصورت منطقی و صحیح به مدیریت امور مربوط به مالیات پرداخته می شود.

وی ادامه داد: در کشورهای موفق در این حوزه، فرار مالیاتی اگر وجود داشته باشد، بسیار ناچیز است و هر شهروند به نسبت درآمد خود پایبند به پرداخت مالیات است.

نماینده رودسر و املش در مجلس تصریح کرد: در برخی از کشورها تنها منبع درآمدی توریسم و گردشگری است و ما نیز با توجه به ظرفیت هایی که در این حوزه در کشور وجود دارد، باید برای جذب سرمایه گذار در زمینه گردشگری برنامه های اساسی داشته باشیم تا هر چه بیشتر از سهم درآمدهای نفتی در بودجه دولت کم کنیم.

عباسی، با تاکید بر اینکه مالیات نباید موجب فشار به تولیدکنندکان یا بعضی از مشاغل خرد شود، گفت: مالیات بر ارزش افزوده باید دقیق و شفاف باشد و درخصوص آن باید شفاف سازی شود. اگر در بحث مالیات شفاف سازی کنیم همه مردم و مودیان مشارکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مالیات صرف توسعه کشور می شود و چرخه اقتصادی را به حرکت در می آورد، خواستار برخورد شدید با پدیده فرار مالیاتی شد و خاطرنشان کرد: باید توجه خاص و ویژه روی مالیات داشته باشیم و سعی نماییم با مودیان و همه کسانی که مالیات می دهند صادقانه برخورد کنیم و ضمن تمییز مودیان خوش حساب و افرادی که فرار مالیاتی دارند، تبعیضی بین مودیان قائل نشویم.

جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان نیز در این دیدار، با اشاره به باز بودن درب اتاقش به روی همه مراجعین، گفت: هر وقت ارباب رجوع مراجعه نماید آمادگی برای ملاقات با آنان وجود دارد و همیشه به همکاران نیز درخصوص تکریم ارباب رجوع و سعه صدر داشتن در برخورد با آنان متذکر شده و تاکید می کنم در چارچوب قانون در کار ایشان تسریع کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان، ضمن ارائه گزارشی از پرونده ها و درآمدهای مالیاتی خصوصا وضعیت اجرای طرح جامع مالیاتی، گفت: این اداره کل آمادگی دارد تا پایان سال حداکثر بخشودگی جرایم را برای مودیانی که اصل مالیات خود را پرداخت نمایند، در نظر بگیرد.

وی همچنین به اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده که در آینده نزدیک در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طرح خواهد شد اشاره و عنوان کرد: اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از مهمترین راهکارهای نظام مالیاتی کشور در مقابله با فرار مالیاتی است.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads