کد خبر: 158483 - تاریخ: شنبه، 13 ژانویه 2018 - 13:54

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان :

امنیت پایدار بدون مشارکت جدی مردم میسر نمی‌شود

سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه با تاکید بر اینکه امنیت پایدار بدون مشارکت جدی مردم میسر نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امنیت تنها در شرایطی در جامعه ظهور پیدا می‌کند که تک تک افراد به عنوان شهروند در آن سهیم باشند.

به گزارش خوبان، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان در نشست خبری با بیان اینکه مهم‌ترین راهکار صیانت اجتماعی، مشارکت مردمی است، اظهار داشت: امروزه فرهنگ‌سازی و پذیرش خرده‌فرهنگ‌ها از سوی جامعه، آثار مثبت ملموس‌تری نسبت به برخورد قانونی دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه امنیت اجتماعی همچون امنیت ملی جدای از مردم نیست، تصریح کرد:‌ هر کس باید به نوبه خودش در تحقق امنیت احساس مسئولیت کند، چرا که هر کس به سهم خودش به امنیت جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت پایدار بدون مشارکت جدی مردم میسر نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امنیت تنها در شرایطی در جامعه ظهور پیدا می‌کند که تک تک افراد به عنوان شهروند در آن سهیم باشند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان امنیت را یک مسئله حیاتی و کلیدی در سراسر دنیا دانست و اضافه کرد: تنها در سایه امنیت می‌توان به پیشرفت در عرصه‌هاي علمي، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دست پیدا کرد.

سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه با بیان اینکه یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند در مسیر تامین امنیت موفق باشد، اظهار داشت: در سال‌های دفاع مقدس اگر مشارکت جدی و گسترده مردم نبود، مقاومت جانانه در مقابل دشمن شکل نمی‌گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پلیس به عنوان متولی اصلی نظم و امنیت باید از مشارکت و انرژی مردم در ایجاد امنیت و ارتقا احساس امنیت در جامعه بهره‌مند شود، تصریح کرد: رویکرد نیروی انتظامی در ایجاد امنیت پایدار، استفاده از نقش ارزشمند مردم در تقویت امنیت عمومی است

وی افزود: نیروی انتظامی به عنوان سازمانی که در میان سایر بخش‌های حاکمیت نزدیک‌ترین سطح تعامل و برخورد با مردم را دارد، باید در برقراری نظم و امنیت بیشترین توجه را به مردم داشته باشد.

سرهنگ خیرخواه با تاکید بر اینکه اگر هوشیاری مردم ایران نبود، امنیت امروز کشور در وضعیت ایده‌آل قرار نمی‌گرفت، خاطرنشان کرد: همه بسترهای لازم برای افزایش مشارکت مردمی در تامین امنیت باید فراهم شود.

انتهای پیام/845144


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads