کد خبر: 158461 - تاریخ: شنبه، 13 ژانویه 2018 - 08:34

ماجرای کارگرانی که ۷ ماه حقوق نگرفته اند!

پروژه بی سرانجام سد شفارود با ۳۸۰ کارگر سردرگم/ حقوق های عقب افتاده؛ تراژدی که تکرار می شود

بهنام پورعلی! مردی با لباس های ساده و دستانی زمخت و سرما دیده؛ چهار سال است که در سد شفارود مشغول به کار است اما در طی این سال ها این چهارمین بار است که به همراه کارگران دیگر مجبور به تجمع برای دریافت حق طبیعی و قانونی خود است.

به گزارش خوبان، یک هفته ای است که به امید رسیدن به حقشان تجمع می کنند به امید اینکه شاید کسی پیدا شود که در این هیاهو به دردشان مرهمی بگذارد.

بهنام پورعلی! مردی با لباس های ساده و دستانی زمخت و سرما دیده؛ چهار سال است که در این پروژه مشغول به کار است اما در طی این سال ها این چهارمین بار است که به همراه کارگران دیگر مجبور به تجمع برای دریافت حق طبیعی و قانونی خود است.

نفس عمیقی می کشد و با پلک زدنی به یاد خاطره تلخ عیدسال قبل می افتد گویی که درباره خاطره ی چند روز قبل خود حرف می زند: پارسال یک ماه قبل از عید به همراه شش نفر از کارگران نزد مدیر کارگاه رفتیم و گفتیم یک ماه دیگر عید است تکلیف حقوق ما را مشخص کنید، قول داوند تا ۲۱اسفند حقوق ها را پرداخت کنند اما در مقابل درخواست ما ابتدا هر ۶نفر از کارگرانی که برای مطالبه پیش وی رفته بودند را اخراج کردند و در نهایت حقوق ما ۲۹اسفند پرداخت شد و باعث شد همه ما شب عید شرمنده زن و بچه خود باشیم؛ امروز هم به یکی از مسئولان گفتم چند روز دیگر عید است که با عصبانیت جواب داد الان وقت حرف زدن راجع به حقوق شب عید نیست، مثل اینکه شب عید امسال هم نمی توانیم سرمان را جلوی زن و بچه خود بلند کنیم!

 

 

** ۷ ماه حقوق نگرفته ایم اما مدیران حقوق های ۱۰تا ۱۵میلیون تومانی خود را بدون دغدغه دریافت می کنند

پورعلی نفسی از سر استیصال می کشد و ادامه می دهد: ۳۸۰کارگر از ۷صبح تا ۷شب و با حقوق هایی بین یک میلیون و۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان مشغول به کار هستیم در حالی که مدیران حقوق های ۱۰تا ۱۵میلیون تومانی خود را بدون دغدغه دریافت می کنند دو ماه است که بدون ناهار تا ساعت ۴ مشغول به کار هستیم و اگر اضافه کار و کارهای اجباری نکنیم اخطار دریافت می کنیم‌.

از او درباره عکس العمل مسئولان استانی و شهرستان سوال می پرسم می گوید: قرار بود آخر هفته محمود شکری بیاید که نیامد! نماینده فرماندار هم ۳روز قبل آمد و از ما خواست به سرکار خود بازگردیم و مشکلات حل می شود در صورتی که اگر قرار بود مشکل با کار کردن حل شود در این ۷ماه که بدون حقوق کار کنیم حل می شد.

 

 

** اینجا چه کسی مسئول است؟!

پورعلی با لحنی تأسف انگیز نسبت به بی توجهی مسئولان گفت: مدیر پروژه در پاسخ به سؤال خبرنگاری بعد از ۱۰سال مدیریت اعلام کرده است که من این سیم کارت را دو روز است تحویل گرفته ام! آقای دیگری هم که معاون کارگاه است اصرار دارد تنها یک کارشناس ساده است! آن یکی دیگر هم می گوید من کاره ای نیستم و هیچ مسئولیتی بر عهده ام نیست! نمی فهمم پس اینجا چه کسی مسئول است؟!

می گوید: استاندار هم چند وقت قبل به اینجا آمد و جلسه ای با مدیران برگزار کرد در حالی که انتظار داشتیم کارگران را جمع کند و با ما ۲ کلمه حرف بزند تا حداقل باعث آرامش و اطمینان ما جهت رفع و پیگیری مشکلات شود؛ باور کنید ما ۳۸۰نفر می توانیم برویم جلوی استانداری تجمع کنیم تا مشکلات ما را حل کنند ولی صرفا به دلیل احترام و ارزشی که برای سالاری قائل هستیم مراعات می کنیم.

 

 

پورعلی خیلی چیزها گفت.

گفت: عاجزانه از نوبخت تقاضای کمک کرده اند.

گفت: وقتی استاندار آمده بود گفته بودند کارگران فقط ۲ ماه طلبکار هستند و به وی اطمینان خاطر دادند که قراردادها و معوقات را به موقع پرداخته می کنند در صورتی که همان موقع هم ۵ماه به ما بدهکار بودند!

گفت: نمی دانیم حرف چه کسی را باور کنیم و سرگردانیم.

گفت: هرکس درباره مشکل شفارود یک چیز می گوید یکی می گوید از ضعف مدیریت و زیان مالی است و دیگری می گوید مشکل مالی وجود ندارد و موضوع چیز دیگری است اما این وسط فقط ما هستیم که زیر دست و پا له شده ایم.

گزارش از زینب شهبازپور

منبع:8دی

انتهای پیام/55


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads