کد خبر: 158425 - تاریخ: جمعه، 12 ژانویه 2018 - 13:47

دستگاه ارتعاش اجباری ساختمان در گیلان ساخته شد

دستگاه ارتعاش اجباری ساختمان برای اولین بار در ایران توسط حمیدرضا خشنود مخترع گیلانی ساخته شد و در مراحل ثبت قرار گرفت.

به گزارش خوبان، این دستگاه که در لاهیجان مورد آزمایش قرار گرفت ، قادر است رفتار ساختمان ها را از نظر شدت مقاومت و سختی در برابر زلزله مشخص کند و وسیله شبیه ساز زلزله به شمار می رود.
سازنده این دستگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کاربرد این دستگاه، ارزیابی مشخصات دینامیکی ساختمان های جدید و بناهای موجود و تاریخی است.
حمیدرضا خشنود افزود: دستگاه ارتعاش اجباری ساختمان نوعی شبیه سازی زلزله است و می توان ساختمان ها و انواع سازه ها را آزمایش کرد و مقاومت آنها را در برابر نیروهای لرزه ای از جمله زلزله مورد ارزیابی قرار داد .
وی ادامه داد: این دستگاه در حوزه مقاوم سازی سازه های موجود، پالایش سلامت سازه ها ، بناهای تاریخی و ضوابط آیین نامه های موجود از جمله آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان کاربرد دارد.
وی خاطرنشان کرد: ساخت این دستگاه مراحل پایانی ثبت اختراعات در تهران را طی می کند و چندین ساختمان نیز به وسیله آن تست شده است.
خشنود با اشاره به اینکه دستگاه ارتعاش اجباری ساختمان توسط اداره های مسکن و شهرسازی ، نظام مهندسی و شرکت های ساختمانی کاربرد دارد، گفت: پس از دریافت مجوز و ثبت اختراع نسبت به ساخت انبوه و تجاری سازی آن اقدام خواهد شد.
وی گفت: تاکنون ارزیابی از ساختمان ها بصورت تحلیلی بوده و با این دستگاه، آزمایش واقعی از ساختمان ها انجام می گیرد و از نظر لرزه ای می توان نتایج دقیق تری ارائه داد


منبع : ایرنا
انتهای پیام/524

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads