کد خبر: 158391 - تاریخ: جمعه، 12 ژانویه 2018 - 09:07

صیادان گیلانی امسال ۶۷۵ کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر صید کردند

مدیرکل شیلات گیلان با بیان رشد ۴۰ درصدی صید امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گفت: صیادان گیلانی از ابتدای امسال تاکنون موفق به صید ۶۷۵ کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر شدند.

به گزارش خوبان، اسحاق شعبانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: صیادان گیلانی از ابتدای امسال تاکنون توانسته‌اند 675 کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی را از دریای خزر صید کنند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از افزایش 40 درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به زمان شروع و پایان فصل صید در استان بیان داشت: فصل صید ماهیان استخوانی در استان گیلان بنا بر تاریخ تعیین شده توسط این اداره کل، هر ساله از تاریخ 20 مهرماه آغاز شده و تا 15 فروردین سال بعد ادامه دارد.

وی در تشریح کیفیت و کمیت صید امسال ماهیان استخوانی توسط صیادان عنوان کرد: این مقدار صید انجام شده شامل 31 درصد ماهی سفید به وزن 73 تن، 58 درصد ماهی کفال به وزن 376 تن و 5 درصد سایر گونه‌ها به وزن 25 تن بوده است.

شعبانی با بیان این که صیادان گیلانی امسال حدود 200 میلیارد ریال درآمد ناخالص کسب کردند افزود: مهم‌ترین علت افزایش صید امسال شرایط مساعد جوی است زیرا شرایط به گونه‌ای بوده که زمینه را برای مهاجرت بیشتر ماهیان به طرف ساحل مساعد کرده است.

وی در مورد تعداد صیادان گیلانی که در قالب تعاونی‌ها مشغول فعالیت هستند ابراز داشت: این مقدار ماهیانی که تا کنون از ابتدای فصل صیادی صید شده‌اند توسط حدود 4 هزار صیاد فعال استان که در 50 تعاونی پره صیادی مشغول هستند انجام شده است.

مدیرکل شیلات گیلان بیان داشت: پیش بینی می‌شود تا تاریخ 15 فروردین سال 97 صیادان گیلانی بتوانند حدود 4 هزار تن انواع ماهیان استخوانی را صید کنند و در این راه شیلات استان نیز برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای را برای صیادان انجام می‌دهد.

شعبانی در مورد این اقدامات حمایتی تصریح کرد: اداره کل شیلات استان گیلان برای پایدار نگه‌داشتن شغل صیادی و جهت کمک به فعالان این حرفه هرساله طی اجرای سلسله برنامه‌هایی اقدام به رهاسازی حدود 140 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان در دریای خزر می‌کند.

وی در مورد نوع و وزن ماهیان رهاسازی شده اظهار داشت: حدود 90 درصد این ماهیان که برای بازسازی ذخایر برداشت شده از دریا توسط شیلات گیلان در رودخانه‌های منتهی به دریا رهاسازی می‌شوند از نوع ماهیان سفید با وزن تقریبی یک گرم هستند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads