کد خبر: 158379 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 ژانویه 2018 - 13:03

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان :

برداشت۱۴۰هزارتُنی مرکبات/گیلان پنجمین تولیدکننده مرکبات درکشوراست

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این استان پنجمین تولید کننده مرکبات در کشور است از پیش بینی برداشت ۱۴۰ هزار تُنی مرکبات سال جاری در این استان خبرداد.

به گزارش خوبان، حبیب جهانساز صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت تولید مرکبات در استان گیلان، اظهار کرد: استان گیلان دارای ۱۱ هزار هکتار باغ مرکبات است.

وی به جایگاه پنج استان گیلان در تولید مرکبات در کشور اشاره کرد و گفت: گیلان پس استان های مازندران، فارس، هرمزگان و کرمان در جایگاه پنجم تولید انواع مرکبات در کشور است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت مرکبات در گیلان از اواخر پاییز، گفت: پیش بینی می شود باغداران بیش از ۱۴۰ هزار تُن مرکبات از باغات استان برداشت کنند.

وی با بیان اینکه این میزان نشان دهنده رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته است، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر تلاش شده تا با برگزاری کلاس های اموزشی و ترویجی و همچنین اصلاح و جوان سازی باغات مرکبات گام موثری در راستای افزایش تولید برداشته شود.

جهانساز در ادامه اصلاح باغات از طریق کشت نهال های پا کوتاه و پر محصول، هرس به موقع و اجرای طرح آبیاری تحت فشار را برخی از این اقدامات در راستا افزایش تولید محصول برشمرد.

وی همچنین با بیان اینکه دولت نیز از اجرای این طرح ها حمایت می کند، یادآورشد: دولت برای جوان سازی باغات مرکبات به ازای هر نهال اصلاح شده مبلغ  دو هزار تومان یارانه پرداخت می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه جوان سازی باغات مرکبات و افزایش تولید، منجر به خودکفایی گیلان در تامین مرکبات مورد نیاز شب عید شده است، گفت : تاکنون ۷۰۰ تُن پرتقال به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از باغداران گیلانی خریداری و برای شب عید ذخیره سازی شده است.

شهرستان های شرق گیلان نظیر رودسر، لنگرود و املش از  مهمترین مناطق تولید مرکبات در استان است.

انتهای پیام/325


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads