کد خبر: 158294 - تاریخ: چهارشنبه، 10 ژانویه 2018 - 12:51

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

با ۱۲۰میلیارد تومان بدهکاری این مجموعه را تحویل گرفتم/ بیشترین چالش دانشگاه در بخش دارو و تجهیزیات پزشکی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان بدهکارترین دانشگاه کشور است، گفت: با ۱۲۰میلیارد تومان بدهکاری این مجموعه را تحویل گرفتم و اکنون ۶۰میلیارد بدهکاری داریم ولی ۶۵میلیاد تراز منفی باعث شده است بدهکارترین دانشگاه علوم پزشکی کشور عنوان شویم.

به گزارش خوبان، شاهرخ یوسف زاده چابک صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح عملکرد حوزه سلامت، درباره برنامه های ۱۰ساله دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان، اظهار کرد: برنامه جامع استراتژی دانشگاه علوم پزشکی با مجموعه ای از برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت با افق ۱۰ساله است.

وی افزود: اعتماد سازی، ارزش آفرینی و افزایش ذینفعان، دانش محوری، ارزش آفرینی و ارتقا سلامت جامعه، از جمله برنامه های نقشه استراتژی جامع دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عملکرد این دانشگاه در بخش  مدیریت پسماند، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی سال گذشته هزار تن زباله دپو شده در منطقه سراوان  که حدود ۲۰۰تن از آن دفع شده بود را در یک بازه زمانی امهاء کرد و اکنون تبدیل به یک فضای دلنشین شده است.

یوسف زاده چابک با بیان اینکه استان گیلان جزء سالمندترین استان های کشور است، گفت: وقتی طول عمر افراد به ۷۰سال می رسد انواع بیماری های واگیردار امکان نفوذ به بدن دارند به همین دلیل داشتن رژیم غذایی مناسب مهم ترین عامل جهت داشتن دوران سالمندی پرنشاط است.

وی با بیان اینکه تولید  ثروت از طریق علم توسط دانشگاه های نسل سوم  موجب توسعه کشور می شود، افزود: ارتقاء فرهنگ سازمانی، توسعه منابع، توجه به بخش گیاهان دارویی، نانو تکنولوژی،
توسعه بهداشت و کاهش آسیب های اجتماعی و روانی از جمله نکات مورد توجه در برنامه چشم انداز ۱۰ساله دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تشریح نیروهای این مجموعه، بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی دارای۱۵ هزار نفر پرسنل در حوزه های مختلف، ۷معاونت،۲۶بیمارستان، ۹۶مرکز جامع روستایی و ۹۴مرکز جامع شهری و ۹۶۰خانه بهداشت که تقریبا در تمام استان استقرار دارند هستند.

وی با بیان اینکه از جمله مشکلات گیلان فرسودگی بیمارستان های قدیمی استان است که بر همین اساس نقشه جامع دانشگاه برای برون رفت از این قضیه تدوین شده است، تصریح کرد: استان گیلان دارای ۱۷ رشته تخصصی و ۳رشته فوق تخصصی همراه با ۵ هزار دانشجو در رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی در حال تحصیل هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه برخی دانشگاه ها با بهداری ادغام شدند ولی دانشگاه علوم پزشکی تنها دانشگاهی بود که بهداری داشت، گفت: در طول طرح تحول سلامت بسیاری از شهرها دارای بیمارستان جامع شدند.

یوسف زاده چابک با اشاره به  ۱۵ هزار نیروی دانشگاه علوم پزشکی که ۵هزار نفر نیروی قرادادی هستند، افزود: این افراد حقوقشان از درآمد دانشگاه تامین می شود و هر ماه ۱۰ میلیارد تومان حقوق این نیروها می شود که انباشت بدهی های طی سالهای اخیر به ویژه پس از سال ۹۱ که آسیب پذیری دانشگاه بیشتر شده بود افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در زمان ورود من به دانشگاه علوم پزشکی در سال ۹۵ بدهی دانشگاه ۳۳۰میلیارد تومان بوده است، گفت: مهم این است که زمانی که مطالبات دریافت شود بدهی ها پوشش داده  شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان بدهکارترین دانشگاه کشور است، تصریح کرد: الان با توجه به شرایط کشور تمام دانشگاه ها دچار مشکل هستند ولی تفاوت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این است که دانشگاه های دیگر با دریافت مطالبات خود بدهکاری آنها صفر می شود.

یوسف زاده چابک با بیان اینکه در سال ۹۵، ۶۵میلیارد منابع جاری علاوه بودجه دریافت کردیم و در کنار آن۱۰۰ میلیارد افزایش درآمد داشتیم، گفت: با ۱۲۰میلیارد تومان بدهکاری این مجموعه را تحویل گرفتم.

وی افزود: تاکنون ۱۲۰میلیارد بدهی دانشگاه را به ۸۰ میلیارد رساندیم و با کسر ۱۵میلیارد الان ۶۰میلیارد بدهکاری داریم ولی ۶۵میلیاد تراز منفی باعث شده است بدهکارترین دانشگاه علوم پزشکی کشور عنوان شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه گیلان افزود: بیشترین چالش دانشگاه در بخش دارو، تجهیزیات پزشکی و در بازار است که در زمینه دارو طی سال گذشته بیش از ۳۰میلیارد از آن توسط اوراق پرداخته شده است و شرایط ما نسبت به دارو بهتر شده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان نیازمند یک بیمارستان جامع است، گفت: ایجاد بیمارستان جامع حدود ۵سال به طول می انجامد به همین دلیل ایجاد فضای مناسب اورژانس در بیمارستان های حشمت، پورسینا و رازی دارای اولویت بسیار زیاد است که پیش از هر امری در اولویت قرار دارد و بزودی به بهره برداری می رسد.

چابک درباره بیمه خدمات درمانی و پرداخت آن بیان کرد: بیمه خدمات درمانی نیازمند ۱۵هزارمیلیارد تومان است و بیمه سلامت عملا دارای منابع کافی و پایدار نیست زیرا پیش بینی بیمه سلامت برای ۵میلیون نفر در نظر گرفته شده بود ولی امروز به۱۱میلیون نفر رسیده است در نتیجه با کمبود منابع مواجه هستیم.

منبع:8دی

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads