کد خبر: 158241 - تاریخ: یکشنبه، 14 ژانویه 2018 - 08:30

دهیار روستای فشتکه اول در گفتگو با خوبان خبر؛

وضعیت بد آسفالت جاده اصلی فشتکه از بزرگترین مشکلات این روستا است/ 600 نفر در رشته حصیربافی فعالیت دارند

جواد افکنده با اشاره به حضور 600 حصیرباف در روستای فشتکه اشاره کرد و گفت : 400 نفر از این حصیربافان دانش آموخته این هنر هستند که با تلاش انجام شده فشتکه به عنوان روستای ملی حصیر نام گرفت.

به گزارش خوبان؛ جواد افکنده دهیار روستای فشتکه اول درگفتگو با خبرنگارما گفت: وضعیت بد آسفالت جاده اصلی فشتکه از بزرگترین مشکلات این روستا است که این مسئله مشکلاتی برای بومیان و مسافران منطقه ایجاد کرده و لازم است نسبت به روکش آن اقدام شود.

دهیار روستای فشتکه اول با اشاره به مشکلات متعدد به جا مانده از  روستا در سال های گذشته اظهار داشت: با تامین اعتبار ، علاوه بر نصب 3 ترانس برق، عملیات دیگری هنچون آسفالت برخی ازکوچه ها ،  ساخت2 عدد پارک و بازسازی سرای فرهنگی این روستا انجام شده است.

جواد افکنده با اشاره به حضور 600 حصیرباف در روستای فشتکه اشاره کرد و گفت : 400 نفر از این حصیربافان دانش آموخته این هنر هستند که با تلاش انجام شده فشتکه به عنوان روستای ملی حصیر نام گرفت.

وی در ادامه در خصوص بیمه هنرمندان حصیرباف که در این روستا فعال هستند نیز اظهار داشت : در اوایل کسانی که مدرک صنایع دستی را داشتند مستقیم بیمه می شدند، ولی در حال حاضر نیز یک سری اقدامات انجام شده است تا کسانی که می توانند امکاناتی فراهم کنئد و نعدادی از حضیربافان در کنار هم جمع کند حصیربافان را بیمه کنند.

دهیار روستای فشتکه اول همچنین با اشاره به نزدیگی این روستا به منطقه آزاد انزلی از بازدید بسیاری از مسافران خارجی از این روستا خبرداد و افزود: این امر به نوبه خود موجب رونق اقتصادی و اشتغالزایی در این منطقه شده است .

به گفته وی گارگاه های آموزشی برای بیش از 100خانوار روستا فشتکه اول برای تفکیک زباله از مبدا برگزار شده است.

انتهای پیام/559

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads