کد خبر: 158144 - تاریخ: سه‌شنبه، 9 ژانویه 2018 - 08:55

مدیر منابع آب منطقه مرکزی شهرستان رشت در خمام

11 هزار حلقه چاه آب در شهرستان رشت وجود دارد

آذرنگ بابیان اینکه استان گیلان دارای 42 هزار حلقه چاه آب است که 11 هزار حلقه در شهرستان رشت وجود دارد، گفت: شهرستان رشت دارای یک هزار و 684 حلقه چاه مجاز زیر 20متر است.

به گزازش خوبان؛ جلسه کمیته توزیع آب کشاورزی روز گذشته با حضور مسئولین ذیربط در محل بخشداری خمام تشکیل شد.

علیرضا مسچیان بخشدار خمام در این جلسه با تاکید در خصوص پیگیری وضعیت اصلاح ایستگاه های پمپاژ ، گفت: ضمن استارت پمپاژها ، باید نواقص آنها نیز در اسرع وقت ، مرتفع شود.

علیرضا مسچیان بخشدار خمام  با بیان اینکه یکی از چالشهای جهان امروز، بحران کم آبی است،تصریح کرد: برای حل این مشکل باید منابع آبی موجود را به بهترین نحو مدیریت کنیم.

به گفته وی نباید منتظر بمانیم تا باران ببارد بلکه بایستی با لایروبی رودخانه ها، برای فصل کشاورزی آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی همه دهیاران و شورا های بخش خمام به این امر را به همت و هم افزایی بیشتر تشویق نمود و افزود: باید سیاستگذاری های مناسب و اختصاص زمان کافی برای این امر صورت پذیرد و فرهنگسازی صحیح جهت تشویق کشاورزان به شخم زمستانه و عملکرد درست در امر کشاورزی ، بسیار قابل تامل است.

کاویانپور آذرنگ مدیر منابع آب منطقه مرکزی شهرستان رشت در این جلسه با اعلام اینکه توزیع و هدایت آب بر اساس تقویم زراعی در شهرستان رشت انجام می‌شود اظهارداشت: 144 دستگاه پمپاژ آب در شهرستان رشت وجود دارد و دستگاه‌های پمپاژ استفاده‌ نشده در روستاها نیز برای استفاده در فصل زراعی شناسایی می‌شود.

آذرنگ بابیان اینکه استان گیلان دارای 42 هزار حلقه چاه آب است که 11 هزار حلقه در شهرستان رشت وجود دارد، افزود: شهرستان رشت دارای یک هزار و 684 حلقه چاه مجاز زیر 20متر است.

انتهای پیام/26987


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads