کد خبر: 15809 - تاریخ: چهارشنبه، 2 ژانویه 2013 - 17:19

زیارت قبول باشد حاج آقا مجتبی.

جا دارد اگر عزادار شوند تمام عالَم به سبب در گذشت عالِم ربانی، نگرانی جا دارد. پیغمبراکرم فرموده باشند: موت یک قبیله آسان تر است از موت یک عالِم. حالا تهران بدون آقا مجتبی تهرانی باید نگران شد برایش.

زیارت قبول باشد حاج آقا مجتبی.
آمده بود پیش امام صادق علیه السلام از آیه ی ( أوَ لَمْ یَرَوْا أنَّا نَاتِی الْاَرضَ نَنقُصُهَا مِن اَطرَافِهَا(الرعد 41 ) ) پرسیده بود. اینکه مراد خداوند از این آیه که فرمود: “آیا ندیدید که ما پیوسته به سراغ زمین می آییم و از اطراف آن می کاهیم؟” چیست؟
امام در جواب فرمود: مراد، از دست رفتن علماست.
جا دارد اگر عزادار شوند تمام عالَم به سبب در گذشت عالِم ربانی، نگرانی جا دارد. پیغمبراکرم فرموده باشند: موت یک قبیله آسان تر است از موت یک عالِم. حالا تهران بدون آقا مجتبی تهرانی باید نگران شد برایش. در این فتنه ها، در این هجمه ها، در این بی عفتی ها، اگر سلامت مانده ایم تا حال، به برکت این علما بوده ست بلاشک. همین نفس کشیدنشان در این شهر، همین دعاهایشان در حق ما، وهمین مواعضشان است که از خواب غفلت بیدارمان میکند. وقتی که خبر ارتحال آیت الله مجتبی تهرانی را شنیدم، بیشتر دلم برای خودمان سوخت که، یک عالم ربانی دیگر از این شهر رفت. چندسال قبل آیت الله مجتهدی تهرانی و حال آقامجتبی. دلمان تنگ می شود برای این عالم ربانی، برای سخنانی که بیدار می کردمان، برای مواعظ پدرانه و عالمانه اش که می گفت :”از خدا حیاء کن! شرم کن! انجام نده! حتی فکر معصیت هم نکن.یک  خداوند ناظری است که هیچ چیز از او پوشیده نیست.”
ایام اربعین است، آنها که توانستند خودشان را رساندند به حرم آقا، به کربلا، اما خوش به حال آقامجتبی که اربعین، ارباب آمد به دیدارش. حتما ارباب می آید دم جنازه ی نوکرش. حاج آقامجتبی! همانگونه که همیشه به یاد ما بودید، به فکر جوانان این مملکت بودید، این بار هم روی ما را زمین نزنید.  لطف کنید و سلام ما را برسانید به ارباب بی کفن و از قول ما بگویید:
از ما نیاز می رسد و از تو نازها، درد سری شده سفر کربلای ما
روحشان شاد.
محسن سیمائی/ کبوتر آستان رضوی

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. میثم- از قم
     | 2013/01/6 - 18:27
    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحیم
    آفرین به کبوتر آستان رضوی
    خدا رحمت کند آقامجتبی تهرانی را که رفت و ما را تنها گذاشت مثل شهدا که رفتند و ما را تنها گذاشتند.
    البته اگر به یاد آنها و ادامه دهنده راهشان باشیم، آنها هم به ما کمک می کنند چرا که ما در این دنیا درون زندانیم و آنها در حال پرواز در بلندای عرش. ما دستمان کوتاه و خرما بر نخیل …
    اما آنها که می روند تازه دستشان در کمک رسانی باز تر می شود.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads