کد خبر: 157930 - تاریخ: جمعه، 5 ژانویه 2018 - 11:52

روز گذشته /

کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با بیماری ایدز در خمام برگزار شد

یک دوره کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با عنوان پیشگیری از بیماری ایدز روز گذشته به همت کارشناسان مبارزه با بیماری ایدز مرکز بهداشت رشت با حضور بهورزان و دهیاران خمام در محل کانون شهید خق شناس این شهر برگزار شد.

به گزارش خوبان؛خیلی از بیماری ها وجود داد که این روزها  موجب نگرانی و پریشانی مردم است و خیلی از ما ها ترس این را داریم که این بیماری ها چه نشانه هایی دارد و یا از چه طریقی امکان دارد که منتقل شود .

امروز ما به سراغ یکی از این بیماری ها که ایدز نام دار می رویم بیماری که خیلی ها تا اسمش را می شنود یا فکر اتباط نامشروع به ذهنشان می رسد و یا اعتیاد و یا اصلا خیلی ها نمی دانند که چه نوع بیماری است .

یک دوره کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با عنوان پیشگیری از بیماری ایدز روز گذشته به همت کارشناسان مبارزه با بیماری ایدز مرکز بهداشت رشت با حضور بهورزان و دهیاران خمام در محل کانون شهید حق شناس این شهر برگزار شد.

چیترا ستوده مسئول جامع سلامت ۲ خمام در حاشیه این کارگاه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه راه های انتقال به ایدز در سالهای اخیر از اعتیاد تزریقی به جنسی تغییر پیدا کرده است، گفت: آموزش های صحیح و آگاهی رسانی به افراد جامعه می تواند جلوی این روند را بگیرد.

وی گفت: بهترین راه رهایی از ویروس خطرناک ایدز، مراقبت، پیشگیری و آگاه سازی افراد به ویژه جوانان و افراد در معرض خطر نسبت به راههای انتقال این بیماری عفونی است.

مسئول جامع سلامت ۲ خمام تصریح کرد: بیماری ایدز به عنوان یکی از بیماریهای عفونی و مهلک سالیانی است که جامعه بشری را تهدید می کند اما این بیماری کشنده با پیشگیری و مراقبت قابل کنترل است.

گفتنی است؛ بیماری ایدز نوعی بیماری است که توسط ویروس نقص ایمنی (HIV) در دستگاه ایمنی انسان ایجاد می شود.
ویروس عامل بیماری ایدز از طریق سوزن و سرنگ مشترک، خون آلوده، رابطه جنسی غیر ایمن و مادر مبتلا به جنین منتقل می شود، این ویروس بعد از ورود به بدن ممکن است تا سال ها هیچ علامتی را در فرد ایجاد نکند و فرد ناقل سال ها به عنوان یک فرد سالم اما ناقل می تواند این عفونت ویروسی را به دیگران منتقل کند.

انتهای پیام/9852


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads