کد خبر: 15781 - تاریخ: چهارشنبه، 2 ژانویه 2013 - 00:11

کسری 32 درصدی بودجه شهرداری رشت

خوبان خبر: رئیس شورای اسلامی شهر رشت از کسری 32 درصدی بودجه شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، محمود مباحی در جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: درآمدهای شهرداری رشت همچنان راکد است و بودجه شهرداری 32 درصد کسری دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، هزینه‌های جاری شهرداری رشت را 60 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نمی‌توان حقوق پرسنل را کاهش داد و باید کدهای مربوط به بخش عمرانی کاسته ‌شود.

وی با بیان اینکه شهردار رشت همواره از غیرواقعی بودن بودجه امسال صحبت می‌کند، اذعان کرد: تهیه کنندگان پیش‌نویس بودجه سال بعد و اعضای کمیته درآمدی نیز همان افراد هستند.

مباحی افزود: تغییرات اساسی نیازمند کار کارشناسی است و در غیر این صورت مشکل مالی شهرداری همچنان باقی می‌ماند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور با قدردانی از برگزارکنندگان مراسم تجلیل از پرفسور سمیعی اظهار کرد: تجلیل از مفاخر گیلان و چهره‌های علمی و فرهنگی رشت که در سطح جهان ممتاز هستند می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان باشد که آنها نیز با پیمودن قله‌های علم و دانش بتوانند موجب سربلندی خود و کشورشان شوند.

موسی ناصح در ادامه با اشاره به مشکلات نیروهای خدمات شهری، گفت: نیروهای خدمات شهری و فضای سبز شهرداری که بسیاری از آنها سابقه خدمتی بالایی دارند با مصوبه شورا به بخش خصوصی واگذار شدند و در این تبدیل وضعیت، حقوق آنها به نصف کاهش یافت و شهرداری نیز نظارت درستی بر آنها نداشت.

وی افزود: شرکت‌ها نیز حقوق آنها را به‌موقع پرداخت نمی‌کنند و بخشی از ضعف‌های خود را نیز با کسر کردن حقوق این افراد جبران می‌کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت، از شهردار خواست پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای مذکور باشد و نیروهای حجمی شهرداری را نیز در قالب تعاونی مصرف شهرداری تبدیل وضعیت کند.

وی خاطرنشان کرد: 150 میلیون تومان برای خرید قیر از حساب شهرداری برداشت شده که امیدواریم این خریداری در چند ماه اخیر نیز تداوم یابد و کنده‌کاری خیابان‌ها تا پایان سال ترمیم شود.

انتهای پیام/78


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads