کد خبر: 157418 - تاریخ: سه‌شنبه، 26 دسامبر 2017 - 08:24

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد:

آمادگی 41 اکیپ راهداری در طرح زمستانی گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به فعالیت 25 راهدارخانه استان در طرح زمستانی، گفت: 41 اکیپ راهداری با 482 نفر نیروی راهدار آماده اجرای طرح زمستانی هستند.

به گزارش خوبان، محمدرضا نازک کار در نشست مشترک هماهنگی عملیات راهداری زمستانی که به منظور تعامل و برنامه ریزی جهت اجرای بهینه عملیات راهداری زمستانی و بررسی نقاط قوت و ضعف عملیات راهداری سال گذشته برگزار شد، اظهار کرد: 41 اکیپ راهداری با 482 نفر نیروی راهدار آماده اجرای طرح زمستانی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان افزود: برنامه ریزی لازم برای راهداری زمستانی در طول راه های حوزه استحفاظی گیلان صورت پذیرفته و 274 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در 25 راهدارخانه استان شامل 16 راهدارخانه ثابت و 9 راهدارخانه سیار، مستقر شده و راهدارخانه های استان نیز در حد امکانات موجود تجهیز هستند.

وی تصریح کرد: در هنگام بارش برف با توجه به امکانات و نیروهای راهداری اولویت اصلی این اداره کل بازگشایی راه‌های شریانی و اصلی بوده و از این رو محورهای فرعی و روستایی در اولویت‌های بعدی  قرار دارند.

این مقام مسئول، ضمن تقدیر و تشکر از هماهنگی و همراهی مجموعه پلیس راه استان با عوامل راهداری در طرح زمستانی سال گذشته، عنوان کرد: امیدواریم این هماهنگی به نحو مطلوبتر در سال جاری نیز استمرار یابد.

سرهنگ محمدپور، فرمانده پلیس راه گیلان نیز در این نشست، یادآور شد: تعامل و همدلی همه دستگاه‌ها به ویژه راهداری و پلیس راه می‌تواند نقش مهمی در برقراری تردد ایمن و روان در محورهای شریانی به خصوص در شرایط خاص زمستان داشته باشد.

وی ضمن اعلام آمادگی کامل پلیس راه برای انجام عملیات مرتبط با راهداری زمستانی، افزود: پرسنل پلیس راه با تمام توان و امکانات آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

محمدپور گفت: در طول اجرای طرح زمستانی چهار کانکس پلیس راه در چهار محور کوهستانی و هفت کانکس در سایر جاده های استان مسقر شده و 60 تیم به صورت روزانه به محورهای مواصلاتی استان اعزام می شوند.

فرمانده پلیس راه گیلان، از به کارگیری 6 تیم گشت محسوس به صورت ثابت و روزانه در گردنه های حیران، الماس، دوران، کوهین، دیلمان و اشکورات در طرح زمستانی امسال خبر داد.

وی بر ضرورت آگاهی بخشی به عموم مردم جهت به همراه داشتن تجهیزات ایمنی سفر زمستانی مانند زنجیر چرخ تاکید کرد و افزود: بخشی از مشکلاتی که در سال گذشته در زمینه انسداد محورها با آن مواجه بودیم توقف و گیر کردن خودروهای فاقد زنجیر چرخ در محورها بود که این امر موجبات بروز ترافیک و کندی حرکت و در نهایت باعث جلوگیری از انجام به موقع وظیفه ارگان ها و نهادهای امدادی شد.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads