کد خبر: 157323 - تاریخ: دوشنبه، 25 دسامبر 2017 - 08:36

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان:

حمایت یک‌طرفه از مدیر در معرض اتهام در ‌گیلان شایسته نیست

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه حمایت یک‌‌طرفه از مدیری که در معرض اتهام و دارای پرونده جزایی در دستگاه قضایی است شایسته نیست، گفت: صدور آرای مستحکم پاسخ دستگاه قضا به نقدهای غیرمنصفانه است.

به گزارش خوبان، احمد سیاوش‌پور شامگاه یکشنبه در نشست شورای قضایی استان گیلان اظهار داشت: نقش فناوری روز و حذف عوامل انسانی در بسیاری از امور جاری خدمات‌رسان به مردم و در کاهش تخلفات اثرگذار است.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر ظرفیت بالای شورای نظارت استان گیلان و با بیان اینکه عملکرد فعالانه این سازمان ناظر و ضامن حسن جریان امور در گیلان است افزود: هماهنگی و همدلی بین نهادهای قوه قضائیه از وظایف ذاتی آن است.

رئیس شورای قضایی استان گیلان با اشاره به جدیت و رویکرد عادلانه و شجاعانه دستگاه قضایی استان گیلان و با بیان اینکه این امر در استان مایه امنیت خاطر مردم و مسئولان است، گفت: در رسیدگی‌های قضایی دلایل مستند مورد توجه قرار می‌گیرد.

سیاوش‌پور استدلال و استحکام در آرای قضایی را بهترین پاسخ به نقدهای غیرمنصفانه دانست و خاطرنشان کرد: در رسیدگی به پرونده‌های مهم و یا اتهامات مدیران و مسئولان استان باید همچون سایر پرونده‌ها دقت لازم در پرونده‌ها لحاظ شود.

وی با بیان اینکه در این‌گونه‌ پرونده‌ها‌ دستگاه قضایی استان در جهت حفظ حقوق عامه، توجهی به جوسازی‌ها ندارد اضافه کرد: موضع‌گیری‌های غیرواقع و اظهارات ناصحیح، تأثیری در عزم دستگاه قضایی برای رسیدگی دقیق و صدور رأی و اجرای آن ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی این‌گونه پرونده‌ها پس از رسیدگی دقیق و صدور حکم متقن و اطلاع‌رسانی به مردم بر اساس معیارهای قانونی بر همگان مشخص می‌شود که کار دستگاه قضایی صحیح و در جهت حفظ حقوق مردم و کشور بوده است.

رئیس‌کل دادگستری استان با ابراز اینکه رسیدگی دقیق و سریع پرونده‌های مهم از جمله مفاسد اقتصادی و به نتیجه رساندن آنها در اولویت اقدامات دستگاه قضا در استان است، گفت: این اقدام موجب احساس امنیت بیشتر مردم در استان گیلان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین سهم دستگاه قضایی در روند توسعه استان و همراهی با تمام نهادهای قضایی و اجرایی در کاهش مشکلات گوناگون جامعه رسیدگی قاطعانه به پرونده‌های فساد است، گفت: توسعه استان گیلان نیازمند جهش و همدلی است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان اظهار کرد: دستگاه قضایی استان گیلان ضمن امنیت بخشیدن به توسعه استان از منظر حفظ حقوق عامه و پیگیری آن در این مسیر بسیار گسترده، به امور بهداشت، شهرداری‌ها، نظام مهندسی، نظام پزشکی، محیط زیست و سایر بخش‌ها که بیم تضییع حقوق عامه در آنها متصور است توجه ویژه دارد.

سیاوش‌پور با تأکید بر اینکه در این راستا  بدون شک از تنش پرهیز کرده و جواب قاطع دستگاه قضای استان گیلان از طریق رسیدگی‌های بدون نقص از سوی قضات، صدور و اجرای احکام قضایی است اعلام کرد: در راه رسیدگی به پرونده‌ها در استان تنها رضای خدا و خدمت به مردم در نظر گرفته می‌شود.

رئیس شورای قضایی استان گیلان با اشاره به اینکه حمایت مسئولان ارشد اجرایی استان از مدیران دستگاه‌ها باید در چارچوب قانون باشد اظهار داشت: حمایت یک‌‌طرفه از مدیری که در معرض اتهام و دارای پرونده جزایی در دستگاه قضایی است شایسته نیست.

وی با بیان اینکه باید از رسیدگی به اتهامات در جهت رفع سوء جریانات اداری، اصلاح امور و شفافیت خدمت بهتر به مردم حمایت شود تصریح کرد: از مسئولان و مدیرانی که در انجام وظایف به موازین قانونی توجه دارند حمایت می‌شود.

وی با ابراز اینکه رسیدگی دستگاه قضایی در قبال جرایم، تخلفات و اقدام دستگاه قضایی نزد افکار عمومی اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا نحوه برخورد و نتیجه رسیدگی به تخلفات مسئولان و مدیران به‌مراتب برای مردم مهم و حساس است.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان خاطرنشان کرد: حفظ حرمت دستگاه قضایی بدون تردید از طریق رسیدگی به‌موقع، دقیق و صدور آرای مستحکم امکان‌پذیر می‌شود.

انتهای پیام/*


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads