کد خبر: 156841 - تاریخ: چهارشنبه، 20 دسامبر 2017 - 08:17

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

بی‌رمقی بیمارستان‌ها از بدهکاری بیمه‌ها/ طرح تحول سلامت برای کشور یک ضرورت است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: و اگر توان بیمه نیز در درمان کاهش پیدا کند، یقیناً پاسخ صحیحی در رابطه با درمان ندارد و مطالبه برای بیمارستان‌ها ایجاد می‌کند.

به گزارش خوبان، منوچهر جمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار، بابیان اینکه طرح تحول نظام سلامت طرحی مفید، ارزشمند و بزرگ بوده و همچنان نیز یکی از بهترین طرح‌های نظام بهداشت و درمان است، اظهار کرد: ادامه طرح تحول سلامت برای کشور یک ضرورت است و حذف آن به‌هیچ‌وجه به نفع مردم نیست.

وی با مقایسه هزینه نظام بهداشت و درمان کشور با سایر کشورهای جهان افزود: هزینه بهداشت و درمان در کشور در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته بسیار کم است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه درگذشته مردم برای تهیه وسایل و تجهیزات پزشکی همگی باید به بیرون از بیمارستان مراجعه می‌کردند، گفت: مردم درگذشته برای حساب‌وکتاب هزینه بیمارستان‌ها عاجز می‌ماندند چون هزینه درمان بسیار بالابود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درگذشته به دلیل بدهکاری، جسد مردم در بیمارستان‌ها ترخیص نمی‌شد، خاطرنشان کرد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت اگر بیماری نیازمند عمل جراحی ارتوپدی بود، یا پروتز و یا جراحی قلبی نیاز داشت باید تمام ملزومات را از بیرون بیمارستان تهیه می‌کرد اما اکنون شرایط درمان در مراکز بسیار بهبودیافته است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه همه مردم اکنون صاحب دفترچه بیمه درمانی هستند و پرداخت هزینه درمان از جیب مردم کاهش پیداکرده است، گفت: پس از اجرای طرح تحول سلامت مردم بیمارانشان را پس از بهبود در بیمارستان‌ها گرو نگه نمی‌دارند تا هزینه‌های سنگین درمانی را پرداخت کنند.

جمالی همچنین به‌نظام مالی شفاف در طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: زیرمیزی‌ها شرایطشان به‌گونه‌ای شده که ممکن است صفر نباشد اما به حداقل‌ها رسیده است.

وی بابیان اینکه طرح تحول نظام سلامت با همه مزایا، نقیصه‌ای هم دارد، افزود: آنچه قانون در برنامه پنجم تصریح داشت تا در برنامه پنجم نظام خانواده، سیستم ارجاع و پرونده و کارت‌های الکترونیکی سلامت را برای همه مردم در نظر می‌گرفتیم جلوی بسیاری از هزینه‌های اضافه گرفته می‌شد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید هزینه‌های اضافی ناشی از اضافه‌کارهایی که درمان ایجاد می‌شود با مکانیزه کردن نظام سلامت انجام شود، تصریح کرد: ضعف‌های اندک در نظام سلامت موجب می‌شود تا میزان خدمات از سبد بیمه ضعیف شود و اگر توان بیمه نیز در درمان کاهش پیدا کند، یقیناً پاسخ صحیحی در رابطه با درمان ندارد و مطالبه برای بیمارستان‌ها ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدهکاری بیمارستان‌ها گفت: بیمارستان‌ها نمی‌توانند کار خود را تعطیل کنند و چون در قبال خدمات ارائه‌شده از بیمه چیزی دریافت نمی‌کنند، بدهکار می‌شوند و اکنون علاوه بر گیلان بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با مشکل مشابه گیلان مواجه هستند.

جمالی گفت: نمی‌توان اعلام کرد که در هیچ دانشگاه علوم پزشکی استانی مشکل بدهکاری بیمارستانی وجود ندارد بلکه در برخی از بیمارستان‌ها کم و در برخی از بیمارستان‌ها بدهی‌های زیادی وجود دارد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads