کد خبر: 156838 - تاریخ: چهارشنبه، 20 دسامبر 2017 - 08:14

آرزو قربانی جدال نفس گیر با جوجه تیغی شد + عکس

شواهد اولیه از مرگ پلنگ سجیدان معروف به آرزو نشان می‌دهد که این حیوان در درگیری با یک جانور وحشی دیگر کشته شده است.

به گزارش خوبان، آنچنان که در تصویر لاشه آرزو دیده می شود، این حیوان در جدال با یک جوجه تیغی شکست خورده است.در پى ارسال سيگنال هاى مكرر ، از گردنبند ردياب پلنگ سجيدان معروف به (آرزو)، مبنى بر توقف و بى تحركى حيوان ، صبح امروز كارشناسان حيات وحش حفاظت محيط زيست شهرستان رودسر، به عمق جنگلهاى سياهكلرود واقع در منطقه حفاظت شده سرولات و جواهردشت عزيمت کرده و با استفاده از ردياب دستى نقطه ارسال سيگنال را پیدا کرده و متاسفانه با لاشه پلنگ روبرو شدند.

آرزو قربانی جدال نفس گیر با جوجه تیغی + عکس

شواهد اوليه نشان مى دهد كه پلنگ در درگيرى با يك جانور وحشى ديگر كشته شده و آثارى مبنى بر دخالت انسان تاكنون مشاهده نشده است.

اين گزارش مى افزايد تيم اعزامى به محل در حال انتقال لاشه پلنگ است تا توسط كارشناسان و دامپزشكان مجرب مورد بررسى قرار گرفته و علت دقيق مرگ مشخص شود.

عربانی روابط عمومی محیط زیست استان گیلان در گفتگو با خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به علت مرگ آرزو (پلنگ رودسر) اظهار کرد: طی 48ساعت گذشته ماموران محیط زیست بر روی ردیاب ماهواره ای متوجه شدند که پلنگ رودسر هیچ تحرکی نداشته است بر همین اساس امروزصبح (سه شنبه) ماموران محیط زیست با ردیاب دستی محل ارسال سیگنال را پیدا و با لاشه این حیوان مواجه شدند.

وی افزود: بررسی های اولیه نشان از درگیری پلنگ با یک حیوان وحشی که باعث کشته شدن پلنگ شده را می دهد و هیچ عامل انسانی که نشان از کشتن این پلنگ بدهد را مشاهده نکردیم.

عربانی گفت: لاشه پلنگ رودسر در حال انتقال به سازمان محیط زیست استان است و تا فردا با بررسی دامپزشکان و کارشناسان علت مرگ پلنگ مشخص شود.

وی ادامه داد: نمی توان گفت که تیغه هایی که در عکس لاشه پلنگ دیده می شود علت مرگ باشد چرا که در بالای سر حیوان دریدگی و کنده شدن هم دیده می شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads