کد خبر: 156677 - تاریخ: دوشنبه، 18 دسامبر 2017 - 08:55

برپایی نمایشگاه هنری “یک از هزاران” در رشت+تصاویر

نمایشگاه “یک از هزاران” پیشکسوتان هنری و نقاشان معاصر کشور از جمله “ایران درودی” در نگارخانه “الهی” رشت برپا شد.

به گزارش خوبان، نمایشگاهی با عنوان ” یک از هزاران”، مجموعه‌ای از  آثار پیشکسوتان هنری و نقاشان مطرح کشور در نگارخانه “الهی” رشت به نمایش گذاشته شد.

در این نمایشگاه آثار نقاشان صاحب سبک و مطرح ایرانی همچون “ایران درودی” با اثر نور و بلور، “محمود زنده رودی” با اثر اشباع و “حسین محجوبی” دیده می‌شود.

دیگر نقاشان و هنرمندانی که در این نمایشگاه آثار تحسین برانگیز خود را به نمایش گذاشته اند، مریم آقایی، افشین آماده، بهرو باقری، حامد بهروزکار، سوده بخشنده، صمد توانا، فرامرز توحیدی، صمد حسنی، نادره حکیم الهی، محمد زحمتکش، منیر صحت، مازیار عماد زاده، مرتضی منصف و کتایون وطنی هستند.

مسئول نگارخانه الهی در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: بعد از تاسیس آموزشگاه هنری تجسمی در سال 93 در رشت و استقبال هنرجویان گیلانی، ایده راه اندازی نگارخانه الهی پرورش یافت و این نگارخانه هم اکنون در رشت فعال شده و نمایشگاه “یک از هزاران” نخستین نمایشگاهی است که در حال حاضر در این گالری برپا شده است.

نادره حکیم الهی با بیان اینکه از آثار سه پیشکسوت نقاشی ایران که هنرمندان بنامی در دنیا هستند در این نمایشگاه بهره برده‌ایم افزود: هدف از این کار آشنایی جوانان با افرادی است که عمر خود را صرف هنر می‌کنند؛ آنها باید بدانند علاقه و استعداد تنها شرط راه موفقیت در هنر نیست و به پشتکار فراوان نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه سبک‌های مختلف هنری همچون رئال، انتزاعی و سوخته‌نگاری پارچه به نمایش گذاشته شده است خاطرنشان کرد: هنرمندان متعهد ایرانی سال‌ها در این حوزه دغدغه داشته و هر کدام با زبان خود به بیان هنرش پرداخته است.

مجسمه ساز و نقاش مطرح کشور که موسس آموزشگاه هنرهای تجسمی کانون هنر و نگارخانه الهی در رشت است ابراز داشت: برای بالا بردن سطح فرهنگ و هنر که زیر بنای سلامت جامعه است باید قدم‌های بلندی برداشته شود.

حکیم الهی خاطرنشان کرد: از مسئولان می‌خواهیم از هنر و هنرمندان حمایت کنند تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر فعالیت‌های هنری در استان گیلان باشیم.

موزه‌های جهان در کنار مجموعه‌داران سرشناس، آثار نقاش، کارگردان، نویسنده و منتقد هنری ایرانی، “ایران درودی” را در گنجینه خود جای داده‌اند و اینک اثری ویژه از این هنرمند به نام “نور و بلور” در نگارخانه الهی به نمایش عموم گذاشته شده است.

محمود زنده رودی که نقاش خاطرات، یادبودها و ارزش‌های فرهنگی است در کشورهای مختلف نمایشگاه‌های متعددی داشته و از تکنیک ویژه در خلق آثارش بهره برده است.

عمده آثار وی از خمیر کاغذ دست‌سازی درست شده که از روزنامه‌های باطله می‌سازد و این خمیر در اروپا به نام “زنده” مشهور شده است؛ وی 8 تابلو که بر اساس منظومه هفت پیکر نظامی خلق کرده را به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا کرده است.

اثری زیبا از هنرمند معاصر گیلانی “حسین محجوبی” که آثارش در جهان شناخته شده است و طراحی پارک ساعی تهران از کارهای ماندگار اوست اینک در  نمایشگاه “یک از هزاران” نگارخانه الهی رشت به نمایش گذاشته شده است.

گزارش و عکس: سارا ناصری


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads