کد خبر: 156583 - تاریخ: شنبه، 16 دسامبر 2017 - 15:57

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی صادقی:

شخصیت آیت الله خمامی می‌تواند یک الگو و مرجع برای استان گیلان باشد

نویسنده کتاب سیمای خوبان با اشاره به شخصیت برجسته آیت‌الله ملا محمد خمامی در گیلان تصریح کرد: این شخصیت می‌تواند یک الگو و مرجع برای استان گیلان باشد، ایشان یک مجتهد بزرگ در ایران و شخصیتی تأثیرگذار برای انقلاب مشروطه بوده است.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی صادقی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب سیمای خوبان عمومی شهید بهشتی خمام با اشاره به انتشار کتاب زندگینامه شهدای خمام اظهار کرد: هر اثری موجود از شهدا را جمع‌آوری کرده‌ام که خانواده شهدای نیز از برخی از آن‌ها خبر نداشتند.

صادقی هدف از تألیف کتاب سیمای خوبان را نشان دادن عظمت شهدا دانست و گفت: این کتاب در بخش نخست درباره تاریخ خمام و موقعیت اجتماعی و فرهنگی آن و از تعداد شهدای دفاع مقدس این بخش صحبت می‌کند، بخش دوم این کتاب نیز زندگینامه، خاطرات و اطلاعات دیگری از شهدا را بیان کردیم.

نویسنده کتاب سیمای خوبان با اشاره به شخصیت برجسته آیت‌الله ملا محمد خمامی در گیلان تصریح کرد: این شخصیت می‌تواند یک الگو و مرجع برای استان گیلان باشد، ایشان یک مجتهد بزرگ در ایران و شخصیتی تأثیرگذار برای انقلاب مشروطه بوده است.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نشاءت گرفته از انقلاب مشروطه بود بیان کرد: ما هیچ آثاری از این شهید بزرگوار نداشتیم و بنده در کتاب سیمای خوبان مختصری از شخصیت وزندگی این شهید عزیز به نمایش گذاشتم.

صادقی با تأکید بر اینکه با عشق به تألیف این کتاب پرداخته است تصریح کرد: من برای هرکدام از شهدا از هر قشری داستان ویژه‌ای در کتاب دارم، هرکدام از این شهدا با عشق پا به میدان گذاشتند و هرکدام را می‌توان در یک کتاب مستقل معرفی کرد.

نویسنده کتاب سیمای خوبان با اشاره بر اینکه سردار شهید مهدی شریفی پور از سرداران سرافراز کشور است اظهار کرد: این شهید چوکامی از افتخارات استان است، این شهدا اعجاز دارند و فرشتگانی هستند که لباس زمینی بر تن کرده‌اند و جامعه باید از آن‌ها بهره‌مند شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. ناشناس
     | 2017/12/17 - 14:13
    پاسخ
    +1
    0

    افتخار شهر ما حضرت آیت الله حاج شیخ مهدی صادقی از علمای بزرگ شهر ما و افتخار ماست

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads