کد خبر: 156578 - تاریخ: شنبه، 16 دسامبر 2017 - 15:41

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان:

کتاب «سیمای خوبان» یکی از کارهایی است که فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های بعدی منتقل می کند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مهمترین اقدامات بنیاد شهید در راستای الگوسازی دانست و گفت: کتاب «سیمای خوبان» یکی از کارهایی است که فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های بعدی منتقل می کند.

به گزارش خوبان؛ عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، ۲۵ آذر در آیین رونمایی از کتاب «سیمای خوبان» که با موضوع زندگینامه و خاطرات ۱۷۲ شهید بخش خمام شهرستان رشت توسط حجت الاسلام والمسلمین مهدی صادقی منتشر شده است، اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و به ویژه ۱۷۲ شهید بخش خمام زینت بخش این محفل است.

وی «سیمای خوبان» را یک کار بسیار برجسته و ارزشمند در راستای تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: پژوهش به عنوان زیرساخت مورد نیاز توسعه کشور محسوب می شود و فعالیت های پژوهشی شاخصی برای رشد و پیشرفت جوامع است لذا کتاب «سیمای خوبان» یک کار پژوهشی خوب در حوزه ایثار و شهادت می باشد که همزمان با روز پژوهش رونمایی می شود.

پاکاری ضمن قدردانی از دست اندرکاران تولید این اثر فاخر و ارزشمند، تصریح کرد: حجت الاسلام صادقی به عنوان مولف کتاب «سیمای خوبان» یکی از وارثان فرهنگ ایثار و شهادت است که چه در دوران دفاع مقدس و رویارویی با دشمن و چه بعد از آن، همچنان در عرصه ایثار و شهادت به فعالیت می پردازد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا را باعث تداوم حرکت انقلاب می دانند و فرمودند «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اجرش کمتر از شهادت نیست».

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت جایگاه والایی دارد، عنوان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت پس از گذشت قرن ها امروز منشاء اثر است و مردان دلیر و شجاع ما به تاسی از این فرهنگ توانستند مستکبران عالم و همه دشمنان اسلام و نظام را به زانو درآورند و در مواجهه با دشمنان تکفیری به پیروزی برسند. در واقع فرهنگ غنی و ارزشمند ایثار و شهادت در امتداد فرهنگ عاشورا و نشات گرفته از نهضت اباعبدالله الحسین(ع) است.

این مقام مسئول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مهمترین اقدامات بنیاد شهید در راستای الگوسازی دانست و گفت: کتاب «سیمای خوبان» یکی از کارهایی است که فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های بعدی منتقل می کند، زیرا جوانان این کشور باید بدانند که شهدا دارای چه شخصیت های برجسته و متمایزی بودند. البته هنوز همه ابعاد وجودی شهدا برای جامعه ناشناخته مانده و لذا بر ما فرض است که تا فرصت داریم، نسبت به مستندسازی و جمع آوری آثار و خاطرات شهدا و ایثارگران کوشا باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، از برگزاری سالانه بیش از ۹۰۰ یادواره شهدا در سراسر استان خبر داد و خاطرنشان کرد: بحث تولید، چاپ و انتشار کتاب “فرهنگ اعلام شهدا” سال گذشته پس از ۱۰ سال به پایان رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت. این کتاب به عنوان یک مرجع کامل و جامع می تواند در اختیار محققان، پژوهشگران و علاقمندان به حوزه ایثار و شهادت قرار گیرد. کتاب مذکور به صورت مجمل به معرفی شهدای استان و کشور پرداخته و یک اثر ماندگار است.

وی در پایان از جمع آوری و طبقه بندی موضوعی ۲۲۰ هزار اثر مکتوب از شهدای گیلان با محوریت نماز، ازدواج، امر به معروف و نهی از منکر، دفاع مقدس، اطاعت از ولایت، استکبارستیزی و… خبر داد و گفت: تاکنون نمایشگاه های متعددی در مناسبت های مختلف از این آثار برگزار کردیم که بسیار اثرگذار بوده و مورد استقبال قرار گرفته است.

انتهای پیام/4646


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads