کد خبر: 156538 - تاریخ: شنبه، 16 دسامبر 2017 - 09:05

نمایشگاه نقاشی کودکان ترنم امید در خانه فرهنگ گیلان برپا شد

مراسم افتتاحیه نمایشگاه با حضور مسئولین و خیرین استان گیلان برگزار شد.

به گزارش خوبان، مراسم افتتاحیه نمایشگاه با حضور حاجی پور عضو  شورای کلانشهر رشت و خانم هاشمی مسئول روابط عمومی و رابط هنری بهزیستی گیلان و جمعی از خیرین برگزار گردید.
نمایشگاه نقاشی کودکان ترنم امید از ۲۳ آذر ماه تا ۲۷ آذر ماه در خانه فرهنگ گیلان برگزار می شود . ساعت بازدید این نمایشگاه صبح ها ۱۰ تا ۱۲ و عصرها ۶ تا ۸ می باشد .
این نمایشگاه نقاشی حاصل دنیای کودکانه و رنگارنگ کودکان بی سر پرست و بد سرپرست خانه ترنم امید است که در معرض دید عموم و برای فروش قرار گرفته اند .
در ادامه رفیعی مدیر مرکز با تشریح فعالیت های مرکز اظهار کرد : خانه شبانه روزی ترنم امید ده سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مرکز کودکان ۳ تا ۶ سال و در شعبه دوم پسران ۶ تا ۱۲ سال نگهداری می شوند و تا کنون بالغ بر ۲۵۰ فرزند پذیرش شده اند.
وی در بخشی از صحبت های خود گفت : تمام تلاش مرکز در این است که زندگی طبیعی را برای کودکان مرکز فراهم کند و به نیازهای تفریحی و آموزشی آنها پاسخ دهد.
خانم رفیعی درباره وضعیت درمانی کودکان تصریح کرد : ۸۰ درصد کودکان مرکز از نظر روحی و روانی و جسمی آسیب دیده هستند . خانواده هایی از پرداخت هزینه های جراحی ناتوان بودند و کودکان را رها کردند. در این مرکز نیاز به روانپزشک داریم اما اکیپ پزشکان به کودکان خوب رسیدگی می کنند. حجم عظیمی از جراحی ها انرژی بر است و بخشی از هزینه ها با کمک نقدی مردم و بخشی دیگر با یارانه ای که بهزیستی برای کودکان در نظر گرفته است تامین می شود .
وی با اشاره به اینکه تعدادی از فرزندان به خانواده بازگشت داشته اند درباره پذیرفتن فرزند به عنوان فرزند خوانده گفت : هنگامی که زوجین کودکی را انتخاب می کنند تمام نگرانی ها ما در این است که ارتباط عاطفی میان کودک و خانواده جدید او شکل بگیرد و خانواده و کودک همدیگر را پس نزنند.

انتهای پیام/841


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads