کد خبر: 156500 - تاریخ: جمعه، 15 دسامبر 2017 - 15:34

امام جمعه موقت رشت:

رفتار دولت با مردم برخلاف وعده‌های انتخاباتی است

امام جمعه موقت رشت با انتقاد از رفتار متناقض دولت با مردم نسبت به وعده‌های انتخاباتی‌اش گفت: دولت در دو سال گذشته تمام اجناس را بدون اطلاع‌رسانی گران کرده و این رفتار دولت با مردم برخلاف وعده‌های انتخاباتی است.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر رشت اظهار داشت: استمرار، تثبیت و حفظ نظام اسلامی مدیون برخی ارگان‌های انقلابی است که اگر نبودند به سختی می‌توانستیم انقلاب را حفظ کنیم.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه دشمن به‌دنبال تضعیف نهادهای انقلابی نظام اسلامی است عنوان داشت: به جرأت می‌توان گفت اگر نهادهایی مانند سپاه، بسیج و شورای نگهبان نبودند انقلاب با چالش روبه‌رو می‌شد.

شفیعی‌زاده با اعلام اینکه دشمن به‌دنبال تضعیف جایگاه نماز جمعه است اعلام کرد: دشمن فهمیده است اگر بخواهد در آینده، نظام اسلامی را با چالش روبه‌رو کند باید جایگاهی مانند نماز جمعه را از بین ببرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با تاکید بر اینکه امروز دست‌هایی از ناحیه دشمن دست به‌کار شده است تا نماز جمعه را تضعیف کند گفت: دشمن در تلاش است تا مردم را از نماز جمعه دلسرد کرده و حضور مردم را کمرنگ کند.

امام جمعه موقت رشت نماز جمعه را حلقه اتصال مردم و مسئولان معرفی کرد و اظهار داشت: نماز 20 کارکرد مفید و تاثیرگذار برای نظام اسلامی داشته است و از اول انقلاب تاکنون بارها سبب شکست نقشه‌های دشمن شده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه موجب تقویت باورهای دینی و عقیدتی می‌شود افزود: در کشور بیش از هزار نماز جمعه برگزار می‌شود و خطبای نماز جمعه نیز با دانش خود مبانی و آموزه‌های دینی را به‌طور کامل در اختیار مردم قرار می‌دهند.

شفیعی‌زاده با اعلام اینکه میلیون‌ها نفر در سراسر کشور هر هفته خود را به نمازجمعه می‌رسانند تصریح کرد: نظام اسلامی از ابتدای انقلاب بارها مورد تهدید دشمنان واقع شده است و اکثر این تهدیدها در نمازجمعه‌ها خنثی شد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمن به ملت ایران و نظام اسلامی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه در نماز جمعه مسائلی مانند جنگ نرم و نفوذ را برای مردم تبیین می‌کنند و همین امر سبب افزایش بصیرت مردم ایران می‌شود.

وی با اشاره به روایتی از پیامبراکرم (ص) عنوان داشت: به فرموده پیامبر‌ اکرم (ص) در اذان گفتن، شرکت در نماز جمعه و نشستن در صف اول نماز، برکات و آثاری دارد که اگر انسان‌ها می‌دانستند در انجامشان از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

شفیعی‌زاده با اعلام اینکه امیرالمومنین(ع) در زمان خودشان دستور می‌دادند تا زندانی‌ها نیز در نمازجمعه شرکت کنند افزود: در اوایل انقلاب این اتفاق می‌افتاد اما امروز نه تنها زندانی‌ها را نمی‌آورند بلکه حضور مسئولان هم در نمازجمعه روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با انتقاد از حضور کمرنگ مسئولان در نماز جمعه اظهار داشت: مردم از مسئولان انتظار دارند تا مدیران به باورها و آرمان‌های انقلاب پایبند باشد زیرا مدیر نظام اسلامی هیچ بهانه‌ای برای عدم شرکت در نماز جمعه ندارد.

امام جمعه موقت رشت خاطرنشان کرد: اگر مشاهده می‌کنید که امروز در نظام اسلامی جایی اختلاس یا دزدی می‌شود علتش ضعف عقیدتی برخی مدیران است و این نماز جمعه است که می‌تواند ضعف ایمانی آنان را برطرف کند.

شفیعی‌زاده با اعلام اینکه نمازجمعه شهر رشت از بهترین نماز جمعه‌های مرکز استان‌ها است عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) نماز جمعه را به عنوان حج فقرا معرفی کرده‌اند و آنان را به حضور در این مراسم دعوت می‌کردند.

وی با اشاره به نقش موثر نماز جمعه در مسائل اجتماعی خاطرنشان کرد: همه مردم مسئول هستند تا برای رسیدن به کارکردهای اجتماعی و هم دست یافتن به کاردکردهای فردی و رشد ایمانی در نمازهای جمعه شرکت و حضور چشمگیر داشته باشند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مفتح ابراز کرد: شهید مفتح عالمی فرزانه و مجتهدی مسلم بود و تمام تلاش خود را برای تاثیرگذاری در حوزه‌های علمیه و دانشگاه به‌کار گرفت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ایجاد اختلاف میان حوزه و دانشگاه ابراز داشت: امام خمینی (ره) با دوراندیشی خود و معرفی هر دو مرکز به‌عنوان مرکزی تاثیرگذار در جامعه این توطئه‌ دشمنان را خنثی کرد.

شفیعی‌زاده با اعلام اینکه امام راحل اهداف مشترکی را برای حوزه و دانشگاه تبیین کردند تصریح کرد: امام خمینی(ره) تلاش برای نابودی سکولاریسم و تامین نیروی انسانی مورد نیاز نظام اسلامی را از اهداف هر دو مرکز معرفی کردند.

امام جمعه موقت رشت با اعلام اینکه تبیین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی با اتحاد حوزه و دانشگاه تحقق بخشیده می‌شود خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی برای اتحاد این دو مجموعه انجام شده که البته ناکافی است.

وی با اشاره اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای اشغال فلسطین و قدس شریف ابراز داشت: حکومت نامشروع اسرائیل با نفوذ آهسته خود در کشور فلسطین توانست این کشور را تصرف کرده و حکومت منحوس خود را پایه‌گذاری کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به تصمیمات اخیر ترامپ و دولت آمریکا در راستای تضعیف قدس شریف خاطرنشان کرد: اصلاً تصور نکنید که ترامپ دیوانه است بلکه او بر اساس برنامه‌ریزی‌های دقیق سخن می‌گوید.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه براساس برخی اخبار، کنفرانس اسلامی برگزار شده در ترکیه نیز انحرافاتی داشته است عنوان کرد: در این نشست بیان شد که قدس شرقی پایتخت فلسطین است و این نکاتی را در بر دارد.

وی با اعلام اینکه تصمیمات دشمن در کوتاه‌مدت مسلمانان را دچار مشکل می‌کند ابراز داشت: انتهای تمام تصمیمات دشمن سبب قدرتمندی بیشتر مسلمانان می‌شود که نمونه آن را در مسئله داعش و ایجاد مقاومت‌های اسلامی دیدیم.

شفیعی‌زاده با اشاره به دستاوردهای تصمیمات اخیر آمریکا علیه ملت مظلوم فلسطین گفت: اتحاد گروه‌های فلسطینی، مطرح شدن دوباره مسئله فلسطین در جهان، وحدت مسلمان بر دفاع از قدس و جلو افتادن وعده نابودی رژیم صهیونیستی از دستاوردهای اقدمات آمریکا بود.

امام جمعه موقت رشت با اعلام اینکه امروز چهره واقعی آمریکا برای تمام گروه‌های فلسطینی مشخص شده است ابراز داشت: گروه‌های فلسطینی فهمیدند آمریکا هموار طرفدار اسرائیل است و منافع او را در نظر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه چهره واقعی کشورهای عربی برای مردم فلسطین هویدا شد افزود: شاهد بودیم برای نخستین در تظاهرات مردم فلسطین عکس‌های سران کشورهای عربی به‌ویژه عربستان به آتش کشیده شد و این منشاء برکت برای فلسطینیان است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم نگران تصویب لایحه بودجه هستند زیرا رفتار مسئولان با مردم در زمان انتخابات با زمان فعلی تفاوت بسیار داشته است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه اگر این لایحه بودجه تصویب شود مردم در فشار قرار می‌گیرند افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی موظف هستند تا این موضوع را بررسی کنند و بدانند که صبر مردم در برابر تحمل مشکلات تمام شده است.

وی با اعلام اینکه آمارهای ارائه شده توسط مسئولان ساختگی است و با واقعیت فاصله دارد گفت: آماری که مسئولان دولتی درباره اشتغال می‌دهند واقعی نیست زیرا آنان مشاغلی مانند دست‌فروشی را نیز کار محسوب می‌کنند در صورتی که شغل باید پایدار باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه دولت در دو سال گذشته تمام اجناس را بدون اطلاع‌رسانی گران کرده است تصریح کرد: رفتار دولت با مردم خلاف آن چیزی است که در وعده‌های انتخاباتی خود مطرح می‌کرد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads