کد خبر: 156406 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 دسامبر 2017 - 08:40

عضو کمیسیون عمران مجلس:

روند اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور مطلوب نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت و روند اجرای پروژه های عمرانی در سطح کشور، مطلوب و رضایت‌بخش نیست.

به گزارش خوبان، حسن خسته بند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت و روند اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح کشور و در گیلان به‌علت وجود مشکلات نقدینگی و بدهی دولت به پیمانکاران، مطلوب و رضایت‌بخش نیست.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس در مورد لایحه پیشنهادی بودجه گفت: در لایحه پیشنهادی که دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه داد ظاهراً و روی کاغذ وضعیت اعتبارات تخصیص داده شده به بخش‌های عمرانی خوب به نظر می‌رسد اما مهم این است این اعتبارات برای انجام پروژه‌ها به‌خوبی تخصیص پیدا کنند.

وی در مورد شیوه جدید تخصیص اعتبارات عمرانی به استان‌ها ابراز داشت: با تصمیماتی که دولت در مورد نحوه تخصیص اعتبارات به هرکدام از استان‌ها اتخاذ کرده قرار است این وظیفه به سازمان برنامه و بودجه و کمیته برنامه ریزی هر یک از استان‌ها واگذار شود.

خسته بند اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه 97 را خوب ارزیابی کرد و تصریح کرد: اعتبارات خوبی برای سال 97 در بخش پروژه های عمرانی در نظر گرفته شده به‌طوری که این میزان حداکثر 130 میلیارد تومان و حداقل 90 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی همچنین در مورد موضوع مقاوم‌سازی سازه‌ها در کشور عنوان کرد: پس از وقوع زلزله سال 69 رودبار و خسارات عظیم جانی و مالی که طی آن به‌وقوع پیوست، ریتم مهندسی سازه دچار تغییرات اساسی شد و به میزان بالایی بحث مقاوم‌سازی سازه‌ها رعایت شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس نظارت بیشتر در این خصوص را لازم دانست و گفت: بعد از وقوع آن حادثه دلخراش، تجدیدنظرهای اساسی در نحوه ساخت و سازها در کشور و در استان گیلان انجام شد اما هنوز کافی نبوده و برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید تلاش بیشتری شود.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور، لازم است قبل از وقوع حوادثی مانند زلزله، بازرسی و نظارت‌های لازم از سوی نهادهای ذیربط که مسئولیت مستقیم در نحوه ساخت و ساز ساختمان‌ها دارند به‌خوبی انجام شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads