کد خبر: 156396 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 دسامبر 2017 - 08:30

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرگیلان :

بانوان ۱۳ درصد معتادان گیلان را تشکیل می دهند

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با تأکید برلزوم برخورد جدی با این معضل اجتماعی گفت: بیش ۱۲ تا ۱۳ درصد کل معتادان استان گیلان را بانوان تشکیل می دهند.

به گزارش خوبان، محمدحسین شاهکویی روز گذشته درجلسه شورای مبارزه با مواد مخدر که فرمانداری شهرستان رودسر برگزارشد، اظهار کرد: طی ۱۰۰ سال گذشته جهان با این بلای خانمان سور درگیر بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه ۵۰ درصد این مواد مخدر تولید شده در کشورهای دیگر از ایران عبور می کند، افزود: تولید و توزیع مواد مخدر توسط سیستم کاملا هوشمند و پویا اداره می شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات دلیل خوبی برای کم کاری و کوتاهی در مبارزه با مواد مخدر نیست، گفت: دستگاه های مختلف در زمینه مبارزه با مواد مخدر دارای وظایف مختلفی هستند.

وی در ادامه همچنین با اشاره رشد ۱۹ درصدی اعتیاد طی ۱۰ سال گذشته تصریح کرد: این موضوع باید از سوی مسئولان  جدی گرفته شود.

شاهکویی با بیان اینکه ۸۵ درصد معتادان بعداز ترک اعتیاد دوباره به این سمت باز می گردند، ادامه داد: متاسفانه امروز بیش از گذشته درگیر مصرف موادصنعتی هستیم.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به اینکه باید در زمینه مبارزه با این معضل اجتماعی ازهمه ظرفیت ها استفاده کنیم، افزود: بیش از ۱۲ درصد آمار کل معتادان استان گیلان مربوط به بانوان است.

فرماندار رودسر نیز در ادامه این نشست مبارزه با تأکید برعزم جدی مسئولان استان در زمینه مبارزه بامواد مخدر، اظهار کرد: دستگاه های باید با توجه به سیاست های سازمان نسبه به مبارزه با مواد مخدر برنامه ریزی و عمل کنند.

امیرجانبازی به نقش آموزش در امر مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: همه موسسات عالی،  دانشگاه ها، بخشداری ها باید آموزش را در همه ابعاد سرلوحه کارخود قرار دهند.

انتهای پیام/4646


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads