کد خبر: 156339 - تاریخ: چهارشنبه، 13 دسامبر 2017 - 08:35

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

ضعف مدیریتی دولت برنج و چای شمال را نابود می‌کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف مدیریتی دولت، محصولات برنج و چای را به ورطه نابودی کشانده است.

به گزارش خوبان، اسدلله عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: عدم عملکرد صحیح دولت در بخش کشاورزی، برنج و چای که جزء محصولات استراتژیک خطه شمال هستند را به‌سمت نابودی و اضمحلال کشانده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بنده طرح سئوال از وزیر جهاد کشاورزی در مورد وضعیت چای و برنج را در اولویت قرار داده‌ام و از وی به‌عنوان عالی‌ترین مقام در راس وزارتخانه می‌خواهم پاسخ‌های روشنی در این مورد ارائه دهد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس وضعیت صنعت چای را نگران کننده خواند و عنوان کرد: اوضاع چایکاران شمالی که بعضاً تنها از همین راه زندگی و امرار معاش می‌کنند بسیار ناخوشایند است و تاخیر و اطاله در پرداخت معوقات برای کشاورزان به یک عادت آزار دهنده برایشان تبدیل شده است.

عباسی ضعف‌های مدیریتی در بحث چای را تاسف آور دانست و افزود: معمولاً کشاورزان چایکار شمالی در این وقت از سال باید کارهای مربوط به بهزراعی باغات چای خود را انجام دهند اما وجود این ندانم‌کاری‌ها باعث از بین رفتن انگیزه کار و تلاش در بین کشاورزان شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اهمال‌کاری از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط و مسئولان مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در خصوص چای باعث شده کشاورزان مانند گذشته رغبتی به حضور در مزارع و باغات خود نداشته باشند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس به مشکلات برنج کاران اشاره کرد و گفت: در بحث برنج، متاسفانه مشکلات ریشه ای تر از این ها است به طوری که کشاورزان قبل از اینکه نگران فروش و افت قیمت محصول خود باشند نگران تامین آب مورد نیاز برای کشت سال آتی هستند.

وی با اشاره به اینکه چنین شرایطی به هیچ عنوان شایسته مردم نیست بیان داشت: غفلت‌های بسیار زیادی در بخش‌های مختلف کشاورزی و به‌ویژه در خطه شمال در مورد برنج و چای در کشور در حال وقوع است که بسیار ناراحت‌کننده بوده و باید این رویه‌ها هرچه سریعتر اصلاح شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: درخواست نمایندگان از وزیر جهاد کشاورزی این است برای درک صحیح و واقعی تر از وضعیت کشاورزان شمالی، سفری به این منطقه داشته باشد و برای اطلاع از اوضاع آنان  تنها به اخبار رسانه‌ها و مکاتبات بسنده نکند.

عباسی در مورد واردات بی‌رویه برنج به کشور خاطرنشان کرد: از دلایل مهمی که در واردات بی‌رویه برنج به کشور مطرح است عدم هماهنگی بین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در مورد سیاست‌گذاری‌ها و تنظیم بازار بوده که تاکنون به شکلی ناهمگون پیش رفته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در مورد واردات دیگر محصولات کشاورزی افزود: عدم هماهنگی بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها موجب شده در سایر محصولاتی که خود تولید‌کننده آن هستیم شاهد سیل واردات بی‌حساب و کتاب باشیم که البته در مورد سلامت آن‌ها نیز شبهات فراوانی وجود دارد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بسیاری از محصولاتی که بدون ضابطه خاصی وارد کشور می‌شوند بدون قرنطینه وارد بازار مصرف شده که بعضاً هم استاندارد نیستند و از لحاظ سنوات تولید به‌نوعی سلامت مردم را به خطر می‌اندازند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: چای وارداتی و اسانس زده‌ای که هم اکنون وارد کشور می‌شود به‌هیچ عنوان سالم نیست زیرا به‌صورت فله‌ای و ناسالم به کشور آمده و سپس در بسته‌بندی‌های شیک و گول‌زننده وارد بازار مصرف شده‌اند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ضمن هشدار به مردم افزود: انتظار از وزارتخانه‌هایی همچون وزارت بهداشت و درمان این است که به‌صورت جدی به این موضوع که با سلامت و جان مردم در ارتباط است ورود کرده و مانع از عرضه کالاهای غیر استاندارد در کشور شوند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads