کد خبر: 156330 - تاریخ: سه‌شنبه، 12 دسامبر 2017 - 22:40

انتقاد شدید نماینده رشت از سفر لاریجانی به گیلان

حسنی: چرا باید 13 نماینده به خاطر لاریجانی کرسی گیلان در مجلس را خالی کنند؟/ میرزا کوچک جنگلی هم راضی به غیبت نمایندگان و عقب ماندن آن‌ها از بررسی لایحه بودجه نیست

نماینده مردم رشت در خانه ملت با انتقاد از سفر لاریجانی به گیلان و گرفته شدن وقت یک روز کاری نمایندگان استان گفت: سفر لاریجانی به گیلان ضروری نیست و خود میرزا کوچک جنگلی هم مخالف غیبت یک‌روزه نمایندگان یک استان در مجلس است.

به گزارش خوبان،  محمدصادق حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با انقاد از سفر دکتر لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به گیلان برای سخنرانی در مراسم بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی اظهار کرد: من هفته قبل شنیده بودم که یکی از همکاران گیلانی ما در مجلس شورای اسلامی در تلاش است تا لاریجانی را برای حضور در یادواره سردار میرزا کوچک جنگلی که به‌حق از سرداران و افتخارآفرینان گیلان و ایران اسلامی هست، برای سخنرانی دعوت کند.

وی با اشاره به مشغلت مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه بوده سال 97 و لزوم تمرکز همه نمایندگان بر این موضوع افزود: چه نیازی هست که این بزرگداشت دقیقاً یک روز کاری نمایندگان استان را بگیرد و مجلس را از نمایندگان گیلانی حاضر در مجلس تهی کند؟

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا باید همه 13 نفر نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی غائب باشند و کرسی‌های مجلس را خالی کنند؟

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به انتقادش نسبت به سفر لاریجانی به گیلان خطاب به معاون رئیس مجلس اشاره کرد و افزود: من به معاون آقای لاریجانی هم اعلام کردم که به‌هیچ‌وجه توجیه نیستم و از آمدن رئیس مجلس در این مقطع از زمان توجیه نخواهم شد.

وی با اشاره به تأکیدات هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی مبنی بر حضور تمام‌وقت نمایندگان برای بررسی لایحه بودجه 97 طی یک ماه پیش رو تصریح کرد: هیئت‌رئیسه اعلام کرده بود که با آمدن لایحه بودجه 97 به مجلس همه مأموریت‌های تخصصی کمیسیون‌ها لغو شود و تمام تمرکز نمایندگان بر روی بودجه متمرکز شود اما سؤالم این است، چرا آقای لاریجانی با آمدن به رشت در زمان بررسی بودجه، 13 نماینده مجلس را تعطیل کرده و  قرار است به سخنرانی مشغول شود.

حسنی به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی در تابستان سال جاری اشاره کرد و گفت: آقای لاریجانی که سه ماه پیش در رشت حضور داشت و اکنون در گیلان چه خبر است که باید حتماً حضور یابد و سخنرانی کند؟

وی بابیان اینکه من شأن رئیس مجلس را بیش از این می‌بینم که با دعوت یک نماینده به گیلان سفر کند، افزود: من موضوع آمدن آقای لاریجانی به گیلان را به معاون رئیس مجلس در روز یکشنبه گفتم اما امروز یک دعوت‌نامه از سوی مجمع نمایندگان گیلان تنظیم‌شده و از 13 نماینده خواسته‌اند که زیر دعوت‌نامه را امضاء کنند که من از اعلام رضایت خود کتمان کرده‌ام.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه موضوع آمدن لاریجانی به گیلان یک هفته پیش مطرح‌شده و دلیل تنظیم شدن دعوت‌نامه یک روز قبل از آمدن لاریجانی مفهومی ندارد، تصریح کرد: من با اصل قضیه مشکل‌دارم و آن گرفته شدن یک روز تمام از وقت نمایندگان است اما همه نمایندگان جز من موافقت کرده‌اند که رئیس مجلس به رشت سفر کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت بیان کرد: امروز اعلام‌شده که سفر آقای لاریجانی به گیلان با امضاء مجمع نمایندگان گیلان بوده که اگر این‌گونه باشد یک دعوت‌نامه از سوی آقای قربانی کافی بود و نیازی به جمع‌کردن امضاء از سوی سایر نمایندگان نبود.

حسنی بابیان اینکه احتمالاً همه همکاران ما فردا به گیلان تشریف می‌آورند و آقای لاریجانی سخنرانی هم خواهند داشت، گفت: به نظر من شهید میرزا کوچک خان جنگی هم باآن‌همه زحمت‌هایی که کشیده و الگویی برای همه ما هم هست، اصلاً راضی نیست که نمایندگان یک استان، یک روز کاری را در مجلس غائب باشند و از کار خود عقب بمانند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads