کد خبر: 156279 - تاریخ: سه‌شنبه، 12 دسامبر 2017 - 08:54

برای تحول در رشت به سرمایه گذار نیازمندیم/ شهر باعوارض توسعه نمی یابد

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به اهمیت حضور سرمایه گذاران برای توسعه بیان داشت: ما نمی توانیم با دریافت عوارض شهرداری ، رشت را توسعه دهیم بلکه برای تحول در این کلانشهر نیازمند سرمایه گذار هستیم.

به گزارش خوبان، اسماعیل حاجی پور شامگاه دوشنبه در هفدهمین جلسه شورای اسلامی رشت بیان داشت: برای تحول و توسعه در کلانشهر رشت بایستی زمینه و بسترهای لازم را برای سرمایه گذار فراهم کنیم.
وی با بیان اهمیت توجه به اختیارات شهرداری برای تسهیل در امور جذب سرمایه گذار اظهار کرد: اگر اختیارات لازم را به شهردار رشت ندهیم مطمئنا هیچ سرمایه گذاری به این کلانشهر ورود نمی کند.
حاجی پور اصالت کار اعضای شورای اسلامی را نظارت دانست و خاطرنشان کرد: ما باید برای تسهیل در امور مرتبط با جذب سرمایه گذار اختیارات لازم را به شهردار بدهیم و از طرفی دیگر نظارت هم داشته باشیم.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت بیان داشت: همه ما بایستی برای توسعه و پیشرفت رشت همکاری لازم را داشته تا بتوانیم این کلانشهر را به جایگاه واقعی اش برسانیم.
فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی رشت در ادامه خاطرنشان کرد: همه اعضای شورا بایستی از مباحث اقتصادی و سرمایه گذاری در این کلانشهر و برگزاری جلساتی در این باره مطلع باشند که در برخی موارد بی خبر هستیم.

* شهرداری رشت نتوانست مشارکت مردم را جلب کند
احمد رمضانپور نرگسی از اعضای شورای اسلامی رشت نیز در بخش دیگری از این جلسه بیان داشت: شهرداری رشت نتوانست مشارکت مردم را در ایجاد درآمدهای پایدار جلب کند و این مهم جای تاسف دارد.
وی خاطر نشان کرد: چهار درصد شهروندان رشت در وصولی های شهرداری این کلانشهر شامل پرداخت عوارض مشارکت دارند ، 96 درصد از مردم به شهرداری اعتماد ندارند.
وی با اشاره به نگاه خوب مردم به دوره پنجم شورای اسلامی کلانشهر رشت بیان داشت: ما بایستی با توجه به دیدگاه خوب مردم به شورای پنجم با ایجاد کارگروه هایی برای جلب اعتماد مردم اقدام کنیم.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت شفاف سازی را یکی از راه های جلب اعتماد مردم عنوان و خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری بایستی همچون کار در ساختمانی شیشه ای همه چیز را برای مردم شفاف سازی کند.
وی بیان داشت: اگر مردم آگاه باشند که پول هایی که به شهرداری می دهند در چه مواردی هزینه می شود، یقینا مشارکت چهار درصدی شهروندان کلانشهر رشت به بیش از 90 درصد افزایش می یابد.
محمد حسن علیپور یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت با تاکید بر این که شهردار بایستی از اختیارات قانونی در عزل و نصب ها استفاده کند، اظهار کرد: شهردار نسبت به استفاده از مدیران لایق بومی و دارای تجربه های خوب بهره گیرد.
وی نیروهای انسانی را از سرمایه های هر مجموعه ای دانست و یادآور شد: توجه به نیروها در شهرداری و پرداخت به موقع حقوق آنها از مواردی است که بایستی مورد توجه شهردار قرار گیرد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads