کد خبر: 156227 - تاریخ: سه‌شنبه، 12 دسامبر 2017 - 08:59

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت:

همه مردم باید از آسیب و پیامدهای اعتیاد آگاه شوند/دشمنان به دنبال گسترش مواد مخدر در بین جوانان هستند

علی وارسنه با بیان اینکه دشمنان به دنبال گسترش مواد مخدر در بین جوانان هستند، تصریح کرد: باید جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم نسبت به توطئه های دشمنان و اهداف آنان آگاه باشند.

به گزارش خوبان؛ جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان رشت روز گذشته در سالن جلسات بخشداری خمام برگزار شد.

علی وارسته معاون سیاسی – اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت در این جلسه بیان اینکه اعتیاد به عنوان یکی از بزرگترین ناهنجاری های اجتماعی، خانواده های ما را هدف قرار داده است، بر ورود همه دستگاه ها برای پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

وارسته همچنین به آگاهی بخشی جامعه بویژه به نسل جوان و خانواده اشاره داشت و افزود: برای جلوگیری از شیوع این معضل خانمان سوز می توان مقوله پیشگیری را در خانواده ها فراهم ساخت.

معاون سیاسی – اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت ارائه گزارش‌های هدفمند در ستاد مبارزه با مواد مخدر را خواستار شد و تصریح : در ارائه این گزارش‌ها باید مشکلات حوزه مبارزه با مواد مخدر و راه‌های پیشگیری از آن بصورت دقیق و با ارائه آمار مد نظر قرار گیرد.

وی افزایش نشاط اجتماعی را یکی دیگر از راهکارهای کاهش اعتیاد در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: تحقیقات نشان می دهد افراد ورزشکار کمتر به مصرف مواد مخدر گرایش دارند لذا این مهم می‌طلبد تا با توسعه ورزش و سالم آثار اعتیاد را در جامعه کاهش دهیم.

با بیان اینکه دشمنان به دنبال گسترش مواد مخدر در بین جوانان هستند، تصریح کرد: باید جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم نسبت به توطئه های دشمنان و اهداف آنان آگاه باشند.

علی وارسته با تاکید بر اینکه همه مردم باید از آسیب و پیامدهای اعتیاد آگاه شوند، تصریح کرد: آموزش‌ و پرورش، و دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند بهترین نقش را در اطلاع‌رسانی آثار سو مصرف مواد مخدر در جامعه ایفا کنند.

در ادامه این جلسه علیرضا مسچیان بخشدار خمام با اشاره به اینکه برخورد سلبی و نظامی تنها راه مبارزه با حاملان و توزیع کنندگان مواد مخدر نیست گفت:مشارکت مردم و کار فرهنگی موثرترین روش ممکن در این خصوص می باشد.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد دولت بحث اجتماعی کردن و مشارکت مردم در بحث مبارزه با مواد مخدر است، خاطرنشان کرد: مردم باید در این بخش نیز احساس مسئولیت داشته باشند.

انتهای پیام/212121


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads