کد خبر: 156134 - تاریخ: یکشنبه، 10 دسامبر 2017 - 11:00

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان خبر داد :

شناسایی 962 کودک زیر پنج سال دچار سوءتغذیه در مناطق محروم گیلان

بزرگی راد از شناسایی 962 کودک زیر پنج سال دچار سوءتغذیه در مناطق محروم خبر داد و گفت: برای رفع سوءتغذیه این کودکان 45 میلیون و 800 هزار تومان هزینه شده است.

به گزارش خوبان؛ مجید بزرگی راد، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه 41 دهستان در گیلان جزء مناطق محروم هستند، گفت: این 41 دهستان مربوط به 12 شهرستان است که ضریب محرومیت شش، هفت و هشت دارند.

وی با اشاره به اینکه 24 درصد از مددجویان گیلان در مناطق محروم استان ساکن هستند، افزود: ضریب محرومیت شهرستان‌ها بر اساس عدم امکاناتی از قبیل مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز آموزشی، آب آشامیدنی، انشعابات آب و برق و گاز محاسبه می‌شود.

بزرگی راد از شناسایی 962 کودک زیر پنج سال دچار سوءتغذیه در مناطق محروم خبر داد و گفت: برای رفع سوءتغذیه این کودکان 45 میلیون و 800 هزار تومان هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گیلان به پرداخت حدود 20 میلیون تومان هزینه تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: 615 دانش‌آموز ساکن در مناطق محروم استان علاوه بر دریافت سرانه هزینه تحصیلی از این میزان کمک بهره‌مند شده‌اند.

وی همچنین گفت: به هزار و 119 خانوار تحت حمایت ساکن در مناطق محروم لوازم ضروری منزل با هزینه 182 میلیون تومان اهداء شده است.

بزرگی راد به پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و خرید جهیزیه به 173 مددجوی گیلانی اشاره کرد و ادامه داد: برای این امر 86 میلیون و 500 هزار تومان هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه کمک به ارتقاء سطح زندگی و همچنین جبران خسارت مددجویان در حوادث یکی از اقدامات مهم کمیته امداد است، افزود: دریافت یک میلیارد و 29 میلیون تومان هزینه بیمه حوادث مددجویان تحت پوشش استان بابت 172 پرونده از فعالیت‌های این نهاد در‌ی یک سال بوده است.

شایسته ذکر است هم‌اکنون ۱۰۶ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان از خدمات حمایتی، معیشتی، فرهنگی و درمانی بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/464


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads