کد خبر: 156093 - تاریخ: چهارشنبه، 13 دسامبر 2017 - 08:54

نویسنده کتاب شهدای بخش خشکبیحار مطرح کرد:

باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه رواج داد/ آیندگان باید بدانند در ۸ سال دفاع مقدس چه اتفاقاتی رخ داده است

بهروز همت طبالوندانی گفت:باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه رواج داد و جوانان و نوجوانان را جهت انس بیشتر با شهدا و آثار این عزیزان تشویق کنیم ‌، بعضی از مسئولین باید بجای آنکه به فکر خود باشند به فکر اعتقادت جوانان و جامعه باشند .

به گزارش خوبان؛ در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با حضور مسئولین استانی از «جلد دوم کتاب سرگذشت لاله ها» زندگی نامه، وصیت نامه و خاطرات ۹۰ شهید از شهدای خشکبیجار و حومه رونمایی شد.

به همین مناسبت با بهروز همت طبالوندانی نویسنده این کتاب گفتگویی ترتیب داده ایم که از نظرتان می گذرد:

خوبان خبر: خودتان را بیشتر معرفی میفرمایید ؟

بهروز همت طبالوندانی هستم متولد سال ۱۳۵۰ در روستای طبالوندان بخش خشکبیجار افتخار این را دارم که در خانواده ای پرورش یافتم که کشاورز و متدین و انقلابی بودند ، خانواده ای که فرزندی را نیز برای دفاع از میهن در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و نظام اسلامی نمودند . سال ۱۳۶۷ وارد حوزه علمیه امام صادق(ع) رشت شدم و دروس حوزوی را در محضر اساتیدی چون حضرات آیات ، زاهدگیلانی ، مستقیم و عبدالعظیمی گذراندم .
برای تحصیلات تکمیلی راهی قم شدم و در مدارس فیضیه و گلپایگانی از محضر اساتید برجسته آنجا بهره مند شدم  در این سال ها مسئولیت های گوناگونی در عرصه های مختلف داشته ام .

خوبان خبر:  چه کتاب هایی تاکنون نوشته اید؟
۱. سرگذشت لاله ها ؛ در قالب دو جلد ؛ زندگی‌نامه ، وصایا و… ۱۳۲ تن از شهدای بخش خشکبیجار و حومه (خمام و لشت‌نشاء)
۲. خورشید هشتم ؛ شیوه زندگی و کرامات حضرت ثامن‌الحجج (ع)
۳.شیوه رفتاری پیامبر با کودکان
۴.قیامت و روایات (در دست چاپ)

خوبان خبر: از کتاب سرگذشت لاله ها کمی بگویید ، چطور به فکر تالیف این دو مجموعه کتاب افتادید ؟!
من روزی که وارد شهر قم شدم با مشاهده کتاب‌های چاپ شده از آثار شهدا گویا به من الهام شده بود یا کسی به من می‌گفت تو که از خانواده شهدا هستی و دم از انقلاب و شهدا میزنی چرا برای شهدای شهر خودت کاری نمیکنی ؛
و بالاخره با توکل بر خداوند عزم خود را جزم کردم که این کار ماندگار برای شهدا را انجام دهم ؛ در بین سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ تحقیقاتم را انجام دادم و جلد اول کتاب را به چاپ رساندم‌.
جلد دوم را نیز از سال ۹۲ تا ۹۵ بمدت ۳ سال فراهم کردم تا توانستم زندگینامه و آثار سایر شهدا را جمع آوری نمایم که اکنون با تمام سختی‌هایی که چشیدم به چاپ رسید .

خوبان خبر: هدف شما جمع آوری این دو جلد کتاب چه بود؟

هدف این بوده که آثار این عزیزان شامل ( زندگی‌نامه ،دست‌نوشته ، وصایا ، خاطرات و تصاویر …) ثبت و مرقوم شود و بعنوان سندی به یادگار بماند ؛ باشد که الگویی برای نسل امروز و فردای این جامعه قرار گیرد ، زیر که آیندگان باید بدانند در ۸ سال دفاع مقدس چه اتفاقاتی رخ داده است .

خوبان خبر:  رغبت مردم نسبت به این کتاب ها چگونه بوده و هست ؟

مطالعه زندگی‌ نامه و وصایا و آثار شهدا باعث می‌شود که مردم عزیز بیش از پیش به انقلاب و نظام گرایش پیدا کنند و اگر خطری برای نظام جمهوری اسلامی پیش بیاید باز هم برای دفاع از آب و خاک خود قیام نمایند .
چاپ کتاب شهدای خشکبیجار نیز با استقبال گرم وحمایت وسیع مردم عزیز مواجه شد و این حجم استقبال توانی مضاعف یافتم که بتوانم این تحقیقات را با چاپ جلد دوم به پایان برسانم .

 

خوبان خبر: استقبال جوانان چگونه بوده ؟

این چنین کتاب‌هایی در اکثر شهر های گیلان و بسیاری از شهرستان ها به چاپ نرسیده است ولی پس از چاپ این کتاب در خشکبیجار بارها شده که جوانان خشکبیجار و شهرهای دیگر چه از طریق تماس و پیام و چه حضوری از این حقیر تشکر کردند و درخواست همکاری برای جمع آوری آثار شهدا در شهر های خود فرمودند .

خوبان خبر: مراکز و منابع مربوط تا چه حد در دسترس شما بود و چقدر مسئولین و مراکز مربوط با شما همکاری کردند ؟!

اولا از شما ممنونم که چنین سوال خوبی را مطرح فرمودید زیرا فرصتی شد تا از دست مسئولین مربوطه که خودشان متولی خانواده های معزز شهدا هستند،گله کنم .
چندین سال پیش ، در راستای چاپ جلد اول سرگذشت لاله ها به بنیاد شهید استات مراجعه کردم و از آنها درخواست کردم که آثار شهدا را در اختیارم قرار دهند تا بتوانم آثار آن عزیزان را جمع آوری و تبدیل به کتاب نمایم تا برای همیشه ماندگار بماند ولی متاسفانه بنیاد شهید از دادن دست نوشته ها خودداری میکرد و و دنبال بهانه بودند که ما خودمان چنین کارهایی انجام میدهیم،عدم همکاری این دوستان بعضا بیشتر از کمک کردن بود .

خوبان خبر: فواید این کتاب ها در جامعه امروزی چیست و تا چه حدی است ؟

باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه رواج داد و جوانان و نوجوانان را جهت انس بیشتر با شهدا و آثار این عزیزان تشویق کنیم ‌، بعضی از مسئولین باید بجای آنکه به فکر خود باشند به فکر اعتقادت جوانان و جامعه باشند .

خوبان خبر: و کلام آخر …؟!
ای شهدا مارا دعا کنید که شهادت نصیبمان گردد …؛
ای شهدا از ما راضی باشید ، هرخطایی که از ما سر می زند ، از روی جهالت و نادانی ماست ؛ پس در روز قیامت شفیع ما باشید ما را تنها نگذارید که ما بس به شما نیازمندیم .
والسلام علی من اتبع الهدی

خوبان خبر: از وقتی که در اختیار سایت خبری تحلیلی خوبان خبر گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم.

 

انتهای پیام/465565656564


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads