کد خبر: 156084 - تاریخ: شنبه، 9 دسامبر 2017 - 16:54

استاندار گیلان:

دوره کاری من آشپز ۲ تا نخواهد شد / اعمال نظر بر دانشجویان پذیرفتنی نیست

استاندار گیلان با تأکید بر شناسایی و برخورد قاطع با فساد اداری در سطح استان ، گفت: در حوزه دانشجویی نیز اعمال و تحمیل نظر بر این قشر پذیرفتنی نیست.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در تالار حکمت دانشگاه گیلان در رشت ضمن تبریک این روز و با بیان اینکه تمام دانشجویان و تشکل‌ها انقلابی و مؤمن هستند اظهار داشت: دانشجویان ما در فضای انقلابی کشور رشد کردند و خطی بین تشکل‌ها، فعالان و دانشجویان وجود ندارد.
وی با تأکید بر اینکه دانشجویان تحول‌خواه هستند افزود: طبیعی است که به دلیل عدم شناخت روحیات دانشجو، برخی مدیران در کار دانشجویان اعمال سلیقه می‌کنند، اما دانشجویان نباید در کار تشکلاتی خود خلل ایجاد کنند بلکه باید متحد بمانند.
استاندار گیلان خطاب به دانشجویان گفت: شما باید برای دیدن اثرات کار خود، همدیگر را تحمل کنید چراکه این تحمل لازمه پیشرفت جامعه است و با اندیشه برتر خود برای آینده آماده شوید.
سالاری با تأکید بر اینکه دانشجویان باید فردای جامعه را اداره کنند اظهار کرد: من از دانشجویان انتظار دارم مسئولین را نقد کنند چراکه این نقد کمکی برای اداره بهتر جامعه است، دانشجویان باید در تمام عرصه‌ها حضور پیدا کنند.
وی ضمن دعوت از نماینده تشکلات دانشجویی در حوزه‌های ۴۸ گانه برای فراهم کردن فضای نقد در دانشگاه ادامه داد: امروز فاصله کشورها را اندیشه انسان‌ها رقم می‌زند، باید فضا برای دانشجویان باز شود و قطعاً این کمک‌کننده خواهد شد.
سالاری در پاسخ به سوال نماینده‌ی دانشجویان اعتدال‌گرای گیلان گفت: در دوره‌ی کاری من آشپز دوتا نخواهد شد، آنچه به حوزه کاری من مربوط می‌شود قطعاً خودم تصمیم خواهم گرفت اما تعامل مرز مشخصی است و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها مسیر توسعه استان را پیش خواهیم گرفت.
استاندار گیلان با اشاره به بحث اشتغال جوانان اظهار کرد: امروز هزینه جاری کشور به‌سختی جوابگو است؛ دولت را سنگین کرده‌ایم، یک روزهایی گمان می‌کردیم همه باید کارمند دولت شوند، دستگاهی که بیش‌ازحد نیاز کارمند دارد ناکارآمد خواهد شد.
وی افزود: باید در برخور با فساد قاطع باشیم و بدون تبعیض و عادلانه رفتار کنیم، نباید برای نشان دادن قدرت و روکم‌کنی با فساد برخورد کنیم که این برخورد با فساد نیست بلکه عین فساد است.
سالاری با تأکید بر اینکه داعیه‌داران برخورد با فساد باید آگاهانه برخورد کنند گفت: نارسایی‌ها باید بدون تبعیض بیان شود و دانشجویان می‌توانند آگاهانه این نارسایی‌ها را فریاد بزنند.
استاندار گیلان با بیان اینکه در برخورد با فساد درنگ نخواهد کرد اظهار کرد: نباید بدون آگاهی فضای جامعه را ناامن کرد، برای ایجاد اشتغال باید ابتدا فضای کسب‌وکار درست شود.
وی با بیان اینکه شهر رشت باید مجدد به قطب صنعتی بازگردد و گردشگری نظام‌مندی داشته باشد گفت: باید ابتدا فضای کسب‌وکار در این استان ایجاد شود، ما در بحث اشتغال، کشاورزی، گردشگری و استفاده از دریا قطعاً برنامه‌ریزی‌های خوبی خواهیم کرد ما در استان ظرفیت‌های خوبی داریم و از تمام آن‌ها استفاده خواهیم کرد.
سالاری با تأکید بر اینکه دانشجویان در بسیاری از حوزه‌ها متفاوت هستند گفت: ما حق اعمال نظر و تحمیل افکار خود را بر دانشجویان نداریم.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads