کد خبر: 15603 - تاریخ: یکشنبه، 30 دسامبر 2012 - 17:26

بخشی از پل جنب ترمینال مسافر بری رشت فرو ریخت !؟

خوبان خبر: این پل که عمری حدود ۱۲ ، ۱۳ ساله دارد به دلیل عدم رعایت اصول فنی در محل اتصال به تاج رودخانه در هوائی آفتابی فرو ریخت و عملا یک باند این پل مسدود شده است !

به گزارش خوبان به نقل از گیلانیان، میدان گیل به جاده سنگر یک بلوار ارتباطی دارد که از کنار ترمینال مسافر بری رشت می گذرد و این بلوار دارای یک پل بزرگ بر روی رودخانه زرجوب است که محل تردد خودروهای سنگین ترانزیت و اتوبوس های مسافربری و غیره هست .

این پل که عمری حدود ۱۲ ، ۱۳ ساله دارد به دلیل عدم رعایت اصول فنی در محل اتصال به تاج رودخانه در هوائی آفتابی فرو ریخت و عملا یک باند این پل مسدود شده است !

اگر عوامل مرتبط یا شهرداری که زمانی محاسبه اشتباه پل جانبازان و ایجاد فاصله در کف آن اظهر من الشمس شده بود و عوامل فنی برای پوشش خطاهای خود روی آن را با پرده پوشانده بودند و متولیان امر برای توجیه کار خود مردم را غیر فنی معرفی می کردند، امروز بر ما خرده نگیرند و نگویند که چون فنی نیستیم حق چنین ادعائی هم نداریم و نباید در زمینه مسایل فنی اظهار نظر نماییم بنابراین انتظار داریم کارشناسان فنی شهرداری به چند سوال ما پاسخ فنی دهند :

۱ – برای احداث پل بر روی رودخانه‌ای با عمق ۳ تا ۴ متر با تاج طرفینی سست و قابل شستشو به چه میزانی باید دو طرف پل دیوار سازی و ایمن سازی شود ؟

۲ – برای احداث پلی با قدرت تحمل ترافیک خودروهای سنگین به چه طولی باید (دال) منظور نمود و با چه مصالحی باید نسبت به احداث آن اقدام نمود ؟

۳ – با توجه به عدم دیواره سازی مناسب و لازم و استفاده بلوک برای احداث (دال) پل مورد نظر ، آنهم کوتاه و غیر فنی و نا مناسب چه تضمینی وجود دارد سایر گوشه های دیگر پل فرو نریزد و عملا شاهرگ حیاتی شرق و غرب و … استان قطع ننماید ؟

 

به نظر می رسد ریزش پل مذکور تلفات جانی یا مالی نداشته و انتظار می رود سایر پروژه های شهرداری مثل این پروژه بدون ملاحظات فنی و ایمنی نباشد .

انتهای پیام/4230

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads