کد خبر: 155878 - تاریخ: پنج‌شنبه، 7 دسامبر 2017 - 11:20

کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز در خانه بهداشت روستای مرزدشت خمام برگزار شد

خانه بهداشت روستای مرزدشت خمام  در راستای آگاه سازی کارگاه آموزش پیشگیری و مبارزه با ایدز را با حضور مسئولین مرکز جامع سلامت ۲ خمام و رابطین سلامت روستای مرزدشت کرد.

به گزارش خوبان ؛خیلی از بیماری ها وجود داد که این روزها  موجب نگرانی وپریشانی مردم است و خیلی از ما ها ترس این را داریم که این بیماری ها چه نشانه هایی دارد و یا از چه طریقی امکان دارد که منتقل شود .

امروز ما به سراغ یکی از این بیماری ها که ایدز نام دار می رویم بیماری که خیلی ها تا اسمش را می شنود یا فکر ارتباط نامشروع به ذهنشان می رسد و یا اعتیاد و یا اصلا خیلی ها نمی دانند که چه نوع بیماری است .

خانه بهداشت روستای مرزدشت خمام  در راستای آگاه سازی کارگاه آموزش پیشگیری و مبارزه با ایدز را با حضور مسئولین مرکز جامع سلامت ۲ خمام و رابطین سلامت روستای مرزدشت کرد.

در این کارگاه چیترا ستوده مسئول مرکز جامع سلامت شماره ۲خمام با تاکید بر اینکه بیماری ایدز همچنان در جهان قربانی میگیرد، گفت: از روزی که که اولین بیمار مبتلا به ایدز در دنیا شناسایی شد تا به امروز تلاش های فراوانی برای مهار کردن این بیماری در سراسر جهان انجام گرفته که هرچند باعث کنترل برخی علائم آن شده ولی تاکنون درمان قطعی برای این بیماری بدست نیامده است و همچنان سالانه شاهد مرگ و میر بسیاری از افراد مبتلا به این ویروس در جهان هستیم.

وی با بیان اینکه راه‌های انتقال ایدز، آن را از سایر بیماری‌های عفونی متمایز می‌کند، اضافه کرد: انتقال از راه ارتباطات جنسی محافظت نشده میان ناقلین، تزریق خون آلوده، استفاده از وسایل تزریق مشترک آلوده باعث می‌شود تا این بیماری جز بیماری‌های رفتاری طبقه بندی شود.

همچنین در این مراسم از رابطین سلامت  روستای مرزدشت توسط بهورزان ، شورا اسلامی و دهیاری این روستا تجلیل شد.

انتهای پیام/99999


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads