کد خبر: 155807 - تاریخ: چهارشنبه، 6 دسامبر 2017 - 08:40

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

نمایندگان مردم در مجلس اجازه واردات برنج در فصل برداشت را نمی دهند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما در فصل برداشت به دولت اجازه واردات برنج نداده و نمی‌دهیم گفت: تا الآن همین‌طور بوده مگر اینکه بعضی‌اوقات دولت تخلفی کند یا وزارت جهاد کشاورزی تخلفی کند اما مردم بدانند که نمایندگان آن‌ها در مجلس اجازه نمی‌دهند برنج در فصل برداشت وارد شود.

به گزارش خوبان، کاظم دل‌خوش  امروز در نشست خبری بابیان اینکه ما در فصل برداشت برنج از واردات همیشه جلوگیری کرده‌ایم اظهار کرد: سه میلیون و 200 هزار تن بر اساس مصرف سرانه در کشور مردم خوراک برنج دارند.

وی با اشاره به اینکه ما دو ‌میلیون تن تولید برنج در کشور داریم افزود: پس به این نتیجه می‌رسیم که نزدیک به یک‌میلیون تن تولید کم است و در خارج از فصل برداشت این مقدار را دولت وارد می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما در فصل برداشت به دولت اجازه واردات برنج نداده و نمی‌دهیم بیان کرد: تا الآن همین‌طور بوده مگر اینکه بعضی‌اوقات دولت تخلفی کند یا وزارت جهاد کشاورزی تخلفی کند یا اجازه را زودتر از موعد خودش دهد.

دل‌خوش بیان کرد: چند ماه پیش شریعتمداری، معاون رئیس‌جمهور یک بخش‌نامه‌ای را صادر کرد که ما به آن بخش‌نامه اعتراض داشتیم که نباید در فصل برداشت برنج، برنج وارد کنیم و ما این‌ها را پیگیر هستیم ‌و قطعاً بدانید که نمایندگان استان گیلان در ارتباط با حقوق کشاورزان کوتاه نمی‌آیند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در خانه ملت گفت: نمایندگان مردم در مجلس اجازه نمی‌دهند که برنج در فصل برداشت وارد شود و نمایندگان تلاش خودشان را می‌کنند تا بتوانند از این طرح جلوگیری کنند.

وی افزود: بیمه کشاورزی را ما مدام پیگیر هستیم و جلسات مختلف با بانک‌ کشاورزی با مسئولین بیمه کشاورزی کشور داشتیم و همچنین در استان جلساتی را داشتیم و تمام تلاش این است که در فصل برداشت به‌هیچ‌عنوان برنجی وارد نشود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads