کد خبر: 15575 - تاریخ: یکشنبه، 30 دسامبر 2012 - 16:29

صدا و سیما چه کار می کند؟

اخبار مصر و سوریه مهم‌تر از اخبار دولت و مجلس ایران!

خوبان خبر: در مورد سوریه خبرنگار اعزامی در حالی که دمشق واقعا بحرانی‌ترین شرایط را تجربه می‌کند، صرفا از تسلط ارتش سوریه بر اوضاع و همچنین پیش‌روی‌های ارتش سخن می‌گوید و چیزی در مورد پیش‌روی‌های گروه‌های مسلح مخالف نمی‌گوید.

معاونت سیاسی سازمان صداوسیما ایران؛ تافته جدا بافته‌ای که حتی در خود سازمان صداوسیما هم معروف است که رئیس سازمان هم نفوذ و نظارت چندانی بر آن ندارد. مهم‌ترین بخش این معاونت البته واحد مرکزی خبر و سپس پخش است. این معاونت البته در قیاس با سایر معاونت‌های سازمان عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته است و امروز که روز 9 دی است، حتماً باید از نقش موثر آن در روشنگری حوادث سال 88 یاد کرد، البته بگذریم از گیجی روزها و بلکه هفته‌های اول فتنه.

به گزارش خوبان به نقل از بولتن، با وجود این عملکرد مثبت در مقایسه با سایر بخش‌های سازمان صداوسیما، اما به نظر می‌رسد نبود تسلط کافی از سوی رئیس سازمان و همچنین نبود الزام قانونی برای پاسخگویی صداوسیما به نهادهایی مانند مجلس شورای اسلامی و به تبع آن پاسخگو نبودن معاونت سیاسی، برخی اعمال سلیقه‌های شخصی موجب تنزل جایگاه و اثرگذاری بخش‌های خبری شده است.

بعنوان نمونه در اخبار 21 چهارشنبه شب که مهم‌ترین بخش خبری روزانه سیما محسوب می‌شود، اخبار مصر و سوریه در اولویت پخش قرار داشت و اخبار دولت و مجلس پس از 20 دقیقه از شروع خبر به روی آنتن رفت.

نکته قابل توجه دیگر، جهت‌گیری‌های خبری است، مثلا در همین مورد سوریه خبرنگاری اعزامی در حالی که دمشق واقعا بحرانی‌ترین شرایط را تجربه می‌کند، صرفا از تسلط ارتش سوریه بر اوضاع و همچنین پیش‌روی‌های ارتش سخن می‌گوید و چیزی در مورد پیش‌روی‌های گروه‌های مسلح مخالف نمی‌گوید.

یا در خصوص مصر، در حالی‌که محمد مرسی سیاست‌های ضد ایرانی خود را دائما در ماه‌های اخیر افزایش داده است، صداوسیما بطور عجیب و بی‌منطقی از وی در خصوص اعتراضات اخیر حمایت و مخالفان او را تخریب می‌کرد.

یا در حالی‌که مردم انتظار دارند صداوسیما و بویژه بخش‌های خبری زبان گویای آنان در انتقال مشکلات به مسئولین باشند، سعی می‌شود مشکلات کمرنگ نشان داده شود و با آماتوری‌ترین شیوه ممکن به منظور گل و بلبلی نشان دادن فضا، در ابتدای بخش‌های خبری در روزهای بارندگی برف و باران این موضوع واضح که مقابل چشم مردم است، برجسته می‌شود و چند دقیقه از ابتدای بخش خبری که گل کار نیز محسوب می‌شود به نشان دادن دار و درخت و باران و برف اختصاص می‌یابد.

به نظر می‌رسد ادامه این روند بر خلاف سیاست‌های مسئولان صداوسیما همچنان به کاهش اعتماد افکار عمومی و ریزش مخاطب بینجامد که این مسئله برای یک رسانه آفت بزرگی محسوب می‌شود و این آفت خود را در شرایط حساس و بحرانی بیش از هر وقت دیگری نشان می‌دهد


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads