کد خبر: 155741 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 دسامبر 2017 - 08:40

عمده ترین مشکل صنعت گیلان عدم ارائه تسهیلات بهنگام به واحدهای صنعتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان عمده ترین مشکل در توسعه اقتصادی استان را عدم ارائه تسهیلات به هنگام به واحدهای صنعتی استان دانست و گفت: به منظورجذب تسهیلات حمایتی به بخش صنعت گیلان به تلاش جهادی و مضاعف نیازمندیم.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق پوش روز دوشنبه در جلسه کارگروه فرعی رفع موانع تولید در جمع نمایندگان بانکهای عامل استان افزود: بیشترین و مهمترین عامل که حجم وسیعی از واحدهای نیمه فعال و مشکل دار استان با آن روبرو هستند، کمبود منابع مالی و نقدینگی می باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: منابع بانکی نزد مدیران و کارشناسان بانکی امانت است و باید با دقت نظر برای توسعه جامعه از این امانت استفاده رویه ها اصلاح، فرایندها کاهش و به سرعت اقدام شود.
وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی استان باید روند سریع تری به خود بگیرد، تصریح کرد: تشکیل کارگروه نظارت بر ارائه تسهیلات بانکی را در برنامه خواهیم داشت تا با بررسی و نظارت بر منابع بانکی تخصیصی، کارسازی تسهیلات حمایتی فقط در این بخش انجام شود.
دلق پوش افزود: درصورتی که در جایی هم مشکلی در روند اجرای کار دیدیم باید با همفکری و تعامل و همکاری نسبت به رفع آن اقدام کنیم و از آن به سادگی نباید گذر کنیم و راهکار برون رفت از مشکل را ارائه نماییم.
وی اضافه کرد: صرفاً نباید به امور کارشناسی بسنده شود بلکه در راستای تامین منابع پروژه های اقتصادی و توسعه استان باید کارگشایی شود.
وی با تاکید بر ضرورت ثبت تسهیلات اعطایی در سامانه بهین یاب، خاطرنشان کرد: ثبت آمار تسهیلات اعطایی در سامانه باعث تصمیم گیری درست در مراحل بعدی خواهد شد لذا مدیران بانکها مسائل و راهکارهایی را که باعث سرعت بخشی به امور می شود ارائه دهند تا مشخصات به صورت شفاف جهت دریافت تسهیلات صنعتی در سامانه بهین یاب ثبت شود.
وی بر فعالیت جهادی و مضاعف، علاوه بر ساعت اداری توسط بانکهای عامل تاکید و بیان کرد: با توجه به زمان اندک در جذب منابع باید به نحوی در ارائه تسهیلات برنامه ریزی گردد که هماهنگی اطلاعاتی بین بانکها انجام شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر این که نباید در این امور با بخشی نگری عمل شود افزود : تا جایی که امکان دارد باید در روند کار در چارچوب قوانین، تسریع صورت گیرد.
وی ضمن تقدیر از بانک هایی که سرعت عمل و تعامل لازم را در جذب منابع داشته اند، گفت؛ خواسته ما اینست با توجه به نیاز استان به اشتغالزایی و توسعه اقتصادی، مدیران بانکها با صنعت استان همراه باشند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/77


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads