کد خبر: 155705 - تاریخ: دوشنبه، 4 دسامبر 2017 - 12:25

در 8 ماه گذشته:

جان باختن 470 نفر در جاده های گیلان

در 8 ماه گذشته 470 نفر بر اثر سوانح رانندگی در جاده های گیلان کشته شدند.

به گزارش خوبان، حجت شعبان پور، معاون عمرانی استانداری گیلان در نشست کمیسیون اجرایی ایمنی راه های استان گیلان گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی در 8 ماه گذشته 470 نفر در تصادفات جاده ای کشته شدند که این امر مستلزم تمهیدات لازم و عملیات پیشگیرانه همه مسئولان ذی ربط است.

وی با بیان اینکه تلفات جاده ای در این مدت نسبت به پارسال 4 درصد رشد داشته است،  افزود: با توجه به سرد شدن هوا و فرا رسیدن فصل زمستان باید تمهیدات لازم نسبت به ایمنی هرچه بیشتر جاده های گیلان اتخاذ و اجرایی شود.

معاون استاندار گیلان بر مدیریت یکپارچه دستگاه ها و نهادهای خدمت رسان برای حفظ جان شهروندان تاکید کرد و گفت: باید ضمن بررسی عوامل وقوع تصادفات در جاده های درون و برون شهری استان گیلان، نقاط حادثه خیز و محورهای بحرانی استان نیز شناسایی و مشکلات پیش رو رفع شود.

شعبان پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر 53 دوربین سامانه های هوشمند کنترل سرعت خودرو در جاده های گیلان نصب شده و قرار است با هدف کاهش تصادفات، تا پایان امسال 38 دوربین هوشمند کنترل سرعت خودرو در جاده های گیلان افزوده شود.

وی با بیان اینکه راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده بیشترین سهم تلفات جاده ای را دارند، تصریح کرد: باید با آموزش و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ رعایت قوانین و مقررات بتوانیم کاهش تصادفات و کشته شدگان را به حداقل برسانیم.

در ادامه این نشست تخصصی هر یک از اعضای کمیسیون اجرایی ایمنی راه های استان گیلان، راهکارها و اقدامات خود را مبنی بر ایمن سازی جاده ها، نحوه خدمات رسانی و امداد و نجات ارائه کردند.

 

انتهای پیام/ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads