کد خبر: 155649 - تاریخ: دوشنبه، 4 دسامبر 2017 - 08:50

رییس شورای اسلامی شهر لشت نشا خبرداد:

حکم شهردار جدید لشت نشا در انتظار امضای سه ماهه استاندار

صادقی با اشاره به اینکه وزرات کشور نمی تواند اینگونه تصمیمات نمایندگان مردم را زیر سوال ببرد، تاکید کرد: استاندار گیلان تاکنون توضیحی نداده چه مشکل قانونی در گزینه منتخب شورای اسلامی شهر لشت نشاء وجود دارد که حکم او تاکنون صادرنشده و معطل یک امضا است؟

به گزارش خوبان؛ محمد صادقی رییس شورای اسلامی شهر لشت نشاء در جمع خبرنگار با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر لشت نشاء در دوره پنجم به شور نشستند و سید حسن میرهاشمی جورشری را به عنوان شهردار انتخاب کردند،افزود: مدارک آقای سید حسن میرهاشمی جورشری برای استعلام و امضای حکم به استانداری گیلان  ارجاع و استعلام وی از مراجع مربوطه در زمان کوتاهی با جواب مثبت همراه شد اما علیرغم گذشت حدود ۳ ماه از انتخاب اش، حکم وی همچنان در انتظار و گیر و دار امضای استاندار گیلان  است.

رییس شورای شهر  لشت نشاء با اشاره به عدم صدور حکم شهردار این شهر گفت: شهردار پیشنهادی شورای شهر لشت نشاء پس از تایید وزارت کشور اقدام به انتقال از آموزش و پرورش نموده و اکنون ۲ ماه است که حقوق وی قطع شده است.

صادقی با اشاره به اینکه وزرات کشور نمی تواند اینگونه تصمیمات نمایندگان مردم را زیر سوال ببرد، تاکید کرد: استاندار گیلان تاکنون توضیحی نداده چه مشکل قانونی در گزینه منتخب شورای اسلامی شهر لشت نشاء وجود دارد که حکم او تاکنون صادرنشده و معطل یک امضا است؟

وی با اشاره به قانون انتخاب شهردار که وزارت کشور را مکلف می‌کند ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به بررسی شرایط شهردار منتخب و صدور حکم اقدام کند، ادامه داد: مراحل تشکیل پرونده و بررسی شرایط آقای سید حسن میرهاشمی جورشری  در وزارت کشور انجام شده اما همچنان حکم وی صادر نشده است و نزدیک به ۳ ماه، شهر لشت نشاء فاقد شهردار است !

وی تاخیر و تعلل در صدور حکم شهردار را فاقد توجیه قانونی دانست و در تاریخ شهرداری لشت نشاء بی سابقه عنوان کرد و گفت: ظاهرا افرادی علاقمند نیستند حکم شهردار منتخب نماینده مردم صادر شود و به دنبال علائق خود هستند و از طریق مختلف تلاش می‌کنند این مسیر دموکراتیک و قانونی را مخدوش کنند.

وی اضافه کرد: شورای شهر لشت نشاء اجازه نمی‌دهد افرادی خارج از حیطه اختیارات خود و به بهانه‌های واهی برای صدور حکم شهردار منتخب  این شهر کارشکنی کنند.

صادقی خاطر نشان کرد: انجام بسیاری از امور شهر در حوزه‌های عمرانی، فنی و شهرسازی و سرمایه‌گذاری نیازمند حضور و تصمیم شهردار است که الان در لشت نشاء معطل مانده است‌.

رییس شورای شهر لشت نشاء معطل ماندن پروژه‌های عمرانی را از جمله چالش‌های فقدان حضور شهردار منتخب برشمرد و افزود: معطل ماندن پروژه‌های عمرانی علاوه بر اتلاف منابع مالی و فیزیکی، نارضایتی شهروندان را به همراه خواهد داشت که باز هم ضرورت حضور شهردار را به مسئولان وزارت کشور گوشزد میکند. مسلما قطعیت یافتن حضور شهردار می تواند برنامه ریزی برای بهره برداری از ظرفیت های موجود را بهتر و روان تر پیش برد و در این صورت منافع حاصل از این اقدام فوری عاید مردم لشت نشاءخواهد شد.

وی در پایان از تاخیر در روند صدور حکم شهردار منتخب لشت نشاء به شدت انتقاد کرد و از وزیر کشور خواست با در نظر گرفتن شرایط  این شهر، به صدور حکم شهردار لشت نشاء سرعت ببخشد.

انتهای پیام/4666


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads