کد خبر: 155421 - تاریخ: پنج‌شنبه، 30 نوامبر 2017 - 19:53

فرماندار شهرستان رشت عنوان کرد؛

پیامدهای مثبت اقتصادی و اشتغالزایی با تشکیل تعاونی ها/ به تعاون باور داشته باشیم

فرماندار رشت گفت:ترویج فرهنگ تعاونی در جامعه سبب پیامدهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بالایی در روستاها و شهرها خواهد داشت.

به گزارش خوبان، سیروس شفقی در همایش مشارکت اقتصادی با تبریک هفته وحدت گفت: هم دلی و هم بستگی در دین مبین اسلام و در سیره پیامبر اکرم و بزرگان اسلام الگویی مناسب برای ما خواهد بود.

فرماندار رشت در مورد تاسیس شرکت های تعاونی گفت: تعاون یکی از موفقیت های تجارب کشورهای توسعه یافته است. وی افزود: اعضای تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت متشکل از معلمین و اساتید بستر ساز فرهنگی رفتار اجتماعی هستند و به این مهم واقف بودند و قدم در این راه گذاشتند.

وی ادامه داد: جامعه ای موفق خواهد بود که در مسیر حرکتهای جمعی و گروهی فعالیت کنند.

شفقی با اشاره به اینکه پتاسیل این روحیه در شهرستان رشت وجود دارد افزود: با همت جمعی در بحث تعاون میتوانیم شهرستان رشت را به عنوان یک شهر پایلوت و الگو برای شهرستانهای دیگر استان معرفی نماییم.

وی افزود: ترویج فرهنگ تعاونی در جامعه سبب پیامدهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بالایی در روستاها و شهرها خواهد داشت.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه امروز مهمترین بحث جامعه اشتغال جوانان است گفت : با تمام تاکیدات و دارا بودن 25 درصدی تعاون در قانون کشور متاسفانه بعد از گذشت چهار دهه هنوز نتوانستیم این مهم را تحقق بخشیم.

شفقی افزود؛ در این بخش نقایصی  وجود داشت و یکی از آنها باور نداشتن به تعاونی ها بود.

وی با اشاره به اینکه بنده کار خود را از تعاونی ها آغاز کردم اشاره کرد: افتخار بنده این است که از خانواده تعاون هستم.

شفقی افزود؛ امروز میتوان شرکت توسعه و عمران شهر رشت را به عنوان یک شرکت قوی در استان و کشور معرفی کرد .

وی ادامه داد: در صورت تحقق این شرکت و سازماندهی درست با  یک بازنگری جدی،  میتوان خون جدیدی به پیکره این هیات موسس تزریق شود تا به هدف خود که توسعه شهرستان رشت است دست یافت.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 700 پروژه در شهرستان رشت قابلیت اجرا دارد گفت : اگر 10 درصد از این پروژه ها را شرکت توسعه و عمران  شهرستان رشت انجام دهد اتفاق بزرگی در دو بخش یعنی اشتغال زایی و دیگری سرعت بخشیدن به پروژه ها را شاهد خواهیم بود.

وی به تشکیل کارگروه اشتغال اشاره کرد وگفت :این کارگروه برای اولین بار به کمک اداره کل کار،  تعاون و رفاه اجتماعی با کمیته های تخصصی هفتده گانه خود آغاز به کار کرد .

وی ادامه داد: عنصر بسیار ارزشمند در استان گیلان و شهرستان رشت وجود دارد و آن منابع انسانی موفق و کارآمد است  که از این افراد در کمیته های تخصصی مورد استفاده قرار گرفت .

شفقی با بیان اینکه دو راه کار در پیشرفت تعاونی ها وجود دارد اذعان کرد: در ابتدا بحث مشارکت مردمی و دیگری حمایت دستگاهای اجرایی است.

وی ادامه داد: در بخشهای شهرستان رشت نمایندگان تعاونی ها باید حضور پیدا کنند و این رویکرد مشاوره کارآفرینی و پشتیبانی اقتصاد خرد به ویژه مشاغل خانگی میتواند در بحش اقتصاد و اشتغال روستایی و شهری باعث موفقیت شود.

وی با اشاره به اینکه از توانایی های مدیریت شهری و بقیه سازمانها مانند بنیاد شهید،کمیته امداد و بهزیستی  باید به مناسبی شود گفت: ای ظرفیتها باعث میشود تاقویترین تعاونی را تشکیل دهیم و حمایت از تشکل و تعاونی ها ازسیاستهای مهم  دولت تدبیر و امید است..

انتهای پیام/12221


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads