کد خبر: 155337 - تاریخ: پنج‌شنبه، 30 نوامبر 2017 - 08:35

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

برخی از نمایندگان مجلس به‌ جای پیگیری ‌‌اشتغال دنبال رفع حصر هستند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: برخی نمایندگان مجلس بلندگوی فتنه‌گران شده‌اند و به‌جای پیگیری رفع مشکلات عمومی مردم به‌دنبال موضوع رفع حصر هستند.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در نشست هماهنگی بزرگداشت «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» در رشت اظهار داشت: قدردان خدمات حاج قاسم سلیمانی سردار سرافراز نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم، ‌از فرماندهان گیلانی مدافع حرم که به‌همراه سایر رزمندگان مدافع حرم در دفاع از حریم اهل بیت حماسه آفریدند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

اشجری با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت یوم الله 9 دی در استان گیلان تصریح کرد: تلاش ستاد بزرگداشت حماسه باشکوه  9 دی بر این است تا ضمن بازخوانی و تبیین  فتنه سال 88 روز با شکوه نهم دی از خاطره‌ها فراموش نشود.

وی با بیان اینکه عده‌ای در تلاش برای به فراموشی سپردن حماسه 9 دی هستند و می‌کوشند که واژه فتنه به مرور زمان کنار گذاشته شود گفت: در مواضع برخی از دولتمردان به‌وضوح مشاهده می‌شود که  علاقه‌ای به استفاده از واژه “فتنه” ندارند.

اشجری افزود: با وجود تاکید مقام معظم رهبری بر واژه “فتنه”، عده‌ای همچنان به‌دنبال معادل‌سازی این واژه هستند و به‌جای واژه فتنه 88، تعابیر حادثه 88، اتفاق 88 و حتی سوء‌تفاهم 88 را به کار می‌برند در حالی که این موضوع فراتر از حادثه، اتفاق و سوءتفاهم بوده و یک فتنه تمام عیار بود،

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان شعار “استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی”، “نه شرقی، نه غربی، دولت سبز ملی”، “نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران” و “انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است” را از نشانه‌های فتنه بودن رویدادهای سال 88 دانست.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران قصدشان براندازی نظام مقدس اسلامی بود گفت: این‌ها شعارهایی هستند که جبهه مارکسیست‌ها، سلطنت‌طلبان، بهایی‌ها، منافقان و ملی مذهبیون در کف خیابان‌ها می‌دادند و درصدد ضربه  به انقلاب اسلامی بودند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان سخنان اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا و نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تیرماه سال 88 را نشان‌دهنده عمق فتنه و نقشه‌های دشمن برای خاموش کردن چراغ انقلاب دانست.

اشجری عنوان کرد: نتانیاهو با تحسین “موسوی” و فتنه سبز، آن‌ها را مورد احترام خوانده است و اوباما نیز گفته بود “موسوی منشاء الهام بخش آن دسته از افرادی شد که خواهان گشایش به‌سوی غرب هستند”.

وی با بیان اینکه مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری یک حضور کم نظیر بود تصریح کرد: متاسفانه با حرمت شکنی به ساحت اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین بی‌احترامی به ساحت معمار کبیر انقلاب اسلامی، این حلاوت به کام مردم تلخ شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بلندگوی فتنه‌گران شده‌اند و به‌جای پیگیری رفع مشکلات عمومی مردم از جمله موضوع اشتغال، ازدواج، رکود و تورم، گویا حیات سیاسی خود را در دنبال کردن موضوع رفع حصر می‌دانند.

اشجری با بیان اینکه سران فتنه هنوز مرز خود را با ضدانقلاب جدا نکرده و همچنان بر مواضعشان اصرار دارند اظهار داشت: کسانی که به‌دنبال رفع حصر سران فتنه هستند قطعاً در پی ایجاد فتنه‌ای دیگرند.

وی با اشاره به بدرفتاری‌های اخیر رئیس جمهور سابق کشورمان اعلام کرد: برخی با استفاده از این بدرفتاری‌ها می‌خواهند سران فتنه را تطهیر کنند اما بدرفتاری‌های کنونی رئیس جمهور سابق نمی‌تواند دلیلی برای تطهیر فتنه‌گران باشد.

اشجری بیان اینکه پس از گذشت 8 سال هنوز سران فتنه‌ از مواضع نادرست خود کوتاه نیامده‌اند گفت: 8 دی یکی از روزهای پرافتخار و ماندگار برای مردم بصیر و غیور گیلان است و پیشتازی گیلانیان در 8 دی 88 سبب شد مدال بصیرت را در 8 دی سال 89 از دستان پر مهر و رحمت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی دریافت کنند.

وی با اشاره به برگزاری اجتماع مردم یک روز قبل از 8 دی 88 در مقابل بیت نماینده ولی فقیه در استان افزود: چند روز قبل از 8 دی 88 در برخی شهرستان‌های گیلان اجتماع مردمی شکل گرفت و در جمعه منتهی به 8 دی 88، تظاهرات خودجوش مردمی انجام شد و شکوه مراسم استانی یوم الله  8 دی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسینی اشکوری در میدان شهدای ذهاب رقم خورد.

اشجری با اشاره به تقارن یوم الله 8 دی امسال با روز جمعه گفت: هر سال مراسم باشکوه استانی صبح روز 8 دی در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود اما امسال حسب تصمیم ستاد مرکزی، این مراسم در گیلان همزمان با سراسر کشور به روز 9 دی منتقل خواهد شد و از سخنرانی یک چهرۀ ملی در مرکز استان بهره‌مند می‌شویم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تبیین فتنه 88 خاطرنشان کرد: امروز فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده است و لذا باید بخش اعظمی از فعالیت‌های بصیرت افزایی در این فضا انجام شود.

اشجری گفت: هنرمندان، صاحبنظران و اهالی قلم و رسانه باید به تبیین ماهیت فتنه 88، چگونگی شکل‌گیری آن، نقش رهبری در مهار فتنه 88، درس‌ها و عبرت‌های فتنه 88، انگیزه‌ها و اهداف به فراموشی سپردن فتنه 88 و روش‌های پیشگیری و مقابله با فتنه‌های احتمالی پیش‌رو و پیشتازی مردم گیلان و نقش آنان در آفرینش حماسه 8 دی بپردازند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads