کد خبر: 155306 - تاریخ: چهارشنبه، 29 نوامبر 2017 - 16:42

استاندار گیلان: بوم‌گردی، گردشگری گیلان را رونق می دهد

استاندار شامگاه سه‌شنبه در جلسه‌ی کارگروه بوم‌گردی گفت: با اجرای طرح بوم‌گردی، تفریحات دریایی، خوراک، صنایع دستی و اماکن گردشگری استان از رونق خوبی برخوردار می شود.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری؛ در این جلسه که بیش از 3 ساعت به طول انجامید به بهره‌برداری راه آهن قزوین- رشت طی ماه‌های آتی اشاره کرد و افزود: با افتتاح راه آهن شاهد افزایش تعداد مسافران و گردشگران به استان گیلان خواهیم بود.

وی افتتاح راه آهن، وجود منطقه آزاد و بکر بودن طبیعت منطقه را از موجبات جذابیت و ترغیب مسافر و گردشگر برای سفر به گیلان عنوان کرد و اظهار داشت: اگر برای حضور مسافران زمینه‌های لازم را فراهم کنیم قطعاً تحولات مثبتی را در این بخش شاهد خواهیم بود.

نماینده دولت در گیلان خاطر نشان کرد: افزایش تقاضا برای سفر به گیلان نیازمند جهت‌دهی و برنامه‌ریزی خاص متناسب با موقعیت جغرافیایی و اقلیمی این استان است.

وی با بیان اینکه در مسیر اجرای طرح بوم‌گردی از هتل‌داران، مجتمع‌های گردشگری و شرکت‌های فناور بهره خواهیم برد افزود: بخشی از مسافران کیفیت و آداب دیپلماتیک برای آنان اهمیت دارد که صرفاً از هتل‌ها استفاده می‌کنند و بخش دیگر صرفاً بهره‌مندی از طبیعت برای آنان مهم است که می‌توان از واحدهای بوم‌گردی به عنوان مکمل استفاده کرد.

استاندار گیلان اظهار داشت: در نظر گرفتن مسائل بهداشتی، نظافت و تأمین امنیت لازم در واحدهای بوم‌گردی قطعاً استقبال بسیاری را در پی خواهد داشت.

وی گفت: در این طرح علاوه بر افزایش ضریب اشغال این واحدها می‌توان با قیمت بسیار مطلوبی  خدمات را به گردشگران عرضه کرد و در این مسیر مدیریت پایدار و تبلیغات متمرکز آینده‌ای درخشان را رقم می‌زند.

سالاری خاطر نشان کرد: از هم اکنون باید به دنبال ورود واگن‌های باکلاس لوکس، VIP و نیز متوسط و همچنین در اختیار قرار دادن خودروهای منطقه آزاد به صورت استیجاری برای سطوح مختلف جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه رونق بوم‌گردی، رونق هتل‌ها و گردشگری را نیز در پی دارد گفت: باتوجه به اینکه در طرح خانه‌ مسافر نظارت بر مسائل بهداشتی و همچنین مدیریت متمرکز وجود نداشت، این طرح با مشکلاتی مواجه شد که در اجرای طرح بوم گردی نواقص مذکور برطرف می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت رقابتی کردن اجرای این طرح تأکید و تصریح کرد: اگر جامعه‌ی هدف پیش‌بینی شده برای این طرح محقق شود قطعاً تفریحات دریایی، خوراک، صنایع دستی و اماکن گردشگری استان نیز از رونق خوبی برخوردار می شود.

وی به اعطای تسهیلات با عناوین مختلف به افراد متقاضی برای ورود به این طرح اشاره و خاطر نشان کرد: در گیلان 3 ظرفیت و توانمندی عظیم همچون آبزی‌پروری، کشاورزی و گردشگری وجود دارد که در این میان اجرای طرح‌های گردشگری اطمینان بیشتری برای بازگشت سرمایه به سرمایه‌گذاران می‌دهد.

استاندار گیلان اظهار داشت: اگر 80 درصد تمرکز در بخش اشتغالزایی و رونق اقتصادی را در صنعت گردشگری قرار دهیم قطعاً شاهد نتایج مطلوبی خواهیم بود.

وی افزود: در فضای فعلی اقتصاد کشور هیچ استانی همانند گیلان از چنین ظرفیت بالایی برخوردار نیست.

دکتر سالاری با قدردانی از تلاش‌های ارزشمند صورت گرفته در یک ماه اخیر برای به ثمر نشاندن طرح بوم‌گردی گفت: باتوجه به احساس مسئولیت و دغدغه‌ی بالای اعضای این کارگروه و برگزاری بیش از 30 جلسه در یک ماه اخیر این جلسه برای بنده بسیار مسرت بخش بود.

در این نشست هریک از دستگاه های عضو کارگروه به ارائه پیشنهادات و اقدامات بعمل آمده درخصوص نحوه ی اجرای طرح بوم گردی در گیلان پرداختند.

انتهای پیام/1326


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads