کد خبر: 15523 - تاریخ: شنبه، 29 دسامبر 2012 - 11:52

پروفسور مجید سمیعی:

تصمیم گرفته ام که بنیادی با عنوان فرهنگ و علم را در گیلان پایه گذاری کنم.

خوبان خبر: پروفسور مجید سمیعی: در راه سفرم به گیلان بودم که تصمیماتی به ذهنم خطور کرد و مصمم شدم که بنیادی با عنوان فرهنگ و علم را در گیلان پایه گذاری کنم و برای قدم اول سه طبیب متخصص گیلانی را به مدت سه سال برای دوره پی اچ دی و فلونشیپ به آلمان برده و تمام هزینه آن را خودم متقبل میشوم.

به گزارش خوبان به نقل از 8 دی: پروفسور مجید سمیعی در مراسم بزرگداشتی که به پاسداشت جایگاه علمی و خدمات وی، توسط دانشگاه گیلان و استانداری عصر پنجشنبه در سالن اجتماعات بانک صادرات رشت برگزار شد به ایراد نقطه نظراتش در راستای ایجاد پویایی و انگیزه در جوانان و پیشرفت علمی منطقه پرداخت .

پروفسور سمیعی اذعان داشت: که از عشق چیزی بالاتر وجود ندارد و این عشق و علاقه است که زمینه ساز انگیزه و تلاش برای رسیدن به اهداف میباشد و اگر والدین برای فرزند خود انگیزه سازی کنند بدون آنکه به علاقه فرزند خود توجه داشته باشند راه به جایی نمیبرند و قطعاً پیشرفتی را به دنبال نخواهد داشت .

وی در ادامه گفت: ساعت ها انتظار کشیدن برای دیدار من با وجود تاخیر در پرواز بسیار با ارزش است و امری است که در گذشته نبوده و باید در تاریخ گیلان ثبت شود واین امر الگویی است برای عشق به آیندگان و فرزندان گیلانی .

رییس فدراسیون جهانی انجمن جراحان اعصاب افزود: من خوشحالم اکنون در شهری هستم که در کودکی در اینجا به مدرسه رفتم و آب و نمک این جا را خورده ام .وی ادامه داد بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی مغز و اعصاب که در حال ساخت است باید الگویی برای پیشرفت این منطقه باشد .

وی افزود: یکی از مسائل مهمی که باید درباره آن صحبت کنیم توجه و اهتمام به کارهای تحقیقاتی است و هر کس بعد از اتمام دوره تخصصی اش بروزرسانی علمش و همچنین تحقیقات را کنار بگذارند ارزش رشته خود را از بین میبرد؛ بنابراین اطبا و پزشکان باید ۲۰% انرژی خود را صرف امور تحقیقاتی کنند.

رییس بیمارستان علوم عصبی هانوفر آلمان اظهار کرد: در راه سفرم به گیلان بودم که تصمیماتی به ذهنم خطور کرد و مصمم شدم که بنیادی با عنوان فرهنگ و علم در گیلان را پایه گذاری کنم و برای قدم اول سه طبیب متخصص گیلانی را به مدت سه سال برای دوره پی اچ دی و فلونشیپ به آلمان برده و تمام هزینه آن را خودم متقبل میشوم و از مسئولین خواهشمندم که در روز آینده اساسنامه آن را بنویسند .

وی در سخنان پایانیش گفت که فرزندان گیلانی و ایرانی باید به سوی تحقیقات بروند هر چند بساط فرهنگی و بودجه برای آنها فراهم نیست و بنیاد فرهنگ وعلم حرکتی است برای گسترش دادن زمینه های تحقیقاتی چه در رشته های پزشکی و چه در سایر رشته ها .

وی افزود آرزوی من این است که شرایطی فراهم شود که جوانان ایرانی از زمان دانشجویی به کار های پژوهشی و تحقیقاتی بپردازند . وی از اساتید خواهش کرد در میان دانشجویان و مستعدین و علاقه مندان به تحقیقات را پیدا کنند و راه را به آن ها نشان دهند که به دنبال کار های علمی بروند .

در پایان این مراسم با حضوراستاندار ورئیس دانشگاه گیلان و برخی از نمایندگان رشت در مجلش شورای اسلامی و بسیاری از اساتید و پیشکسوتان لوحی تحت عنوان لوح استاد ممتازی دانشگان گیلان را به پروفسور سمیعی  اهدا کردند و از تمبری که به عنوان تمبر پروفسور سمیعی طراحی شده بود رو نمایی شد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads