کد خبر: 154920 - تاریخ: شنبه، 25 نوامبر 2017 - 09:49

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

برنامه سفیران سلامت در 15 درصد مدارس استان اجرا می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت:برنامه سفیران سلامت در 15 درصد مدارس استان اجرا می شود.

به گزارش خوبان، مهدی حاجتی در گردهمایی مراقبان سلامت استان که در انزلی برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: در سال تحصیلی گذشته 600 میلیون تومان در حوزه بهداشت مدارس   هزینه شده است و در سال تحصیلی جاری تاکنون بسته های بهداشتی به ارزش  40 میلیون تومان در مدارس شبانه روزی ، 750 جلد کتاب کار و 250 دستگاه فشار سنج ویژه مربیان سلامت در بین مدارس استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش تغذیه در سلامت دانش آموزان ، خاطرنشان کرد: باید الگوهای غلط تغذیه را از زندگی حذف کنیم و در این میان نقش معلمان و مراقبان سلامت در فرهنگ سازی درست، تعیین کننده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: تغذیه درست و تحرک ضامن سلامتی دانش آموزان است و تغییر سبک زندگی در جامعه برای ارتقای سلامت ضروری است. حاجتی با اشاره به اهمیت پیشگیری در نظام سلامت کشور گفت: کشف به موقع بیماری ها و ارجاع به موقع آنها به مراکز پزشکی می تواند علاوه بر درمان قطعی از صرف هزینه های بالا جلوگیری کند.

وی در پایان گفت: با توجه به شیوع برخی بیماری های غیر واگیر نظیر بیماری دیابت ، استفاده از قابلیت های درمانگاه فرهنگیان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی را در کنترل بیماری ها خواستار شد.

در پایان این همایش از 30 مراقب بهداشت برگزیده استان گیلان با اهدای جوایزی تقدیر شد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads