کد خبر: 154644 - تاریخ: چهارشنبه، 22 نوامبر 2017 - 09:30

نائب رییس طرفداران جمعیت ایمنی راه های کشور:

مرگ روزانه 43 نفر به دلیل حوادث رانندگی در کشور

نائب رییس طرفداران جمعیت ایمنی راه های کشور با بیان این که روز گذشته 43 نفر به دلیل حوادث رانندگی جانشان را از دست دادند، گفت: روزانه همین تعداد در کشور به دلیل تصادف کشته می شوند.

به گزارش خوبان، اسماعیلی روز سه شنبه در همایش کودکان بی سرپرست سوانح رانندگی در رشت افزود: در سال های اخیر برای کاهش فوتی های ناشی از حوادث رانندگی در کشور تلاش های خوبی انجام گرفته، به گونه ای که آمار 27 هزار و 500 نفر سال 85 در کشور به حدود 16 هزار نفر در سال 95 رسیده است.
وی مشکل جدی در استان گیلان را فوت ناشی از تصادفات عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت ها عنوان و اظهار کرد: اگر کانون توجه را به این بخش داشته باشیم می توانیم، حدود 60 درصد کشته ها و سوانح گیلان را کاهش دهیم.
اسماعیلی با اشاره به تبعات ناشی از فوت یک نفر در خانواده خاطر نشان کرد: تصادف به ظاهر فوت یک نفر است اما تبعات اجتماعی را به همراه خواهد داشت.
نائب رییس طرفداران جمعیت ایمنی راه های کشور با اشاره به توجه به امر به معروف و نهی از منکر برای کاهش حوادث رانندگی اظهار کرد: توسعه مشارکت های اجتماعی در قالب تشکل های غیردولتی نیز اهمیت دارد.
وی در ادامه سخنانش در همایش کودکان بی سرپرست سوانح رانندگی بیان داشت: جمعیت ایمنی راه های کشور به عنوان یک تشکل در سال 86 به همت افراد دلسوز تاسیس شده که در زمان حاضر، حدود 15 هزار عضو در سراسر کشور دارد.

*ایمنی راه ها، یکی از مهمترین نگرانی ها
مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه های استان گیلان نیز در این همایش با بیان داشت: کشور ما شبکه حمل و نقل گسترده وسیعی را به خود اختصاص داده ، بنابراین موضوع ایمنی راه ها ، یکی از مهمترین نگرانی ها است.
ابراهیم گل سرخی با بیان این که ایمنی راه ها حق هر انسانی برای مصون ماندن در سوانح رانندگی است، اظهار کرد: توجه به ایمنی راه ها برای پیشگیری از حوادث رانندگی و کاهش تلفات ناشی از آن بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه های استان گیلان آموزش و تبلیغات را در پیشگیری از حوادث رانندگی مهم دانست و تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما نقش رسانه ها در این باره کم رنگ است.
وی در بخش دیگری از سخنانش رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی را به عنوان ضامن امنیت به نوعی حق الناس دانست و اظهار کرد: ایمنی یکی از شاخص های فرهنگ است که بایستی آن را در جامعه گسترش دهیم.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان نیز در این همایش در سخنانی با بیان این که بیشتر تصادفات در استان در محورهای فرعی است، گفت: حدود 59 درصد تصادفات کل استان را عابران پیاده و موتورسوارها تشکیل می دهند.
سرهنگ حسین محمدپور خاطر نشان کرد: در هفت ماه گذشته، 362 نفر در گیلان در تصادفات برون شهری جانشان را از دست دادند که 81 درصد بومی و 19 درصد غیربومی هستند.
وی سهم عامل انسانی در تصادفات را 57 درصد عنوان و تصریح کرد: آموزش، فرهنگ سازی و اعمال قوانین و مقررات توسط مدیریت سرعت، چراغ ها، ترمز ، معاینه فنی و محدودیت های سرعت از راهکارهای کاهش حوادث رانندگی است.

منبع:ایرنا


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads