کد خبر: 154637 - تاریخ: چهارشنبه، 22 نوامبر 2017 - 08:35

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی:

دولت باید روی ساختمان‌های دولتی حساسیت بیشتری داشته باشد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بحث‌های نظارتی را روی بخش‌های خصوصی ما راحت‌تر می‌توانیم اعمال کنیم گفت: حواس ما نباید دیگر روی ساختمان‌های دولتی باشد و خود دولت باید روی این مسائل حساس باشد و واقعاً با این تجربه اخیر باید ما به خودمان بیاییم که این مشکل هرگز دیگر تکرار نشود.

به گزارش خوبان ، محمدصادق حسنی امروز در نشست خبری بابیان اینکه زلزله هرچند سال در کشور ما مانند زلزله‌های شهرهای رودبار و بم اتفاق می‌افتد اظهار کرد: ما باید آمادگی‌هایی لازم را با توجه به تجربیاتی که داشتیم داشته باشیم و باید برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها تلاش کنیم.

وی افزود: ما دولت را موظف کردیم که با تصویب قانونی این مشکل برای همیشه حل کند چون با توجه به تجربیات تلخی که داریم بیش از 90 درصد ساختمانی‌هایی که بر اساس زلزله خراب می‌شوند به دلیل عدم نظارت صحیح صورت می‌گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: الآن ما میدانیم که زلزله هفت ریشتری چیز طبیعی است و معمولاً در کشور ما رخ می‌دهد و این‌همه زلزله در کشور ژاپن رخ می‌دهد همچنین حادثه‌ای در کشور ما رخ می‌دهد و این‌همه تلفات می‌دهیم ولی در کشور ژاپن همچنین مشکلی نیست و چیز عادی برایشان است.

حسنی تصریح کرد: این به این دلیل است که ما رعایت نمی‌کنیم و بیمارستانی که در کرمانشاه ریخت و ساختمان مسکن مهر که برایش مشکل پیش آمد نمی‌توان که گفت ناظران بخش خصوصی کم‌کاری کردند و در این موضوع دیگر قطعاً خود دولت مشکل دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به دولت دستور داده‌شده که قانون و لایحه اصلاح قانون نظام فنی مهندسی را بیاورد تا در مجلس تصویب کنیم و برای همیشه این مشکل را حل کنیم و حداقل ما شاهد این نباشیم که سازمان‌های دولتی دچار مشکل شوند.

وی بابیان اینکه بحث‌های نظارتی را روی بخش‌های خصوصی ما راحت‌تر می‌توانیم اعمال کنیم گفت: حواس ما نباید دیگر روی ساختمان‌های دولتی باشد و خود دولت باید روی این مسائل حساس باشد و واقعاً با این تجربه اخیر باید ما به خودمان بیاییم که این مشکل هرگز دیگر تکرار نشود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads