کد خبر: 154550 - تاریخ: دوشنبه، 20 نوامبر 2017 - 23:36

استان گیلان خبرداد:

اختصاص 75 تا 80 درصد تسهیلات اشتغال روستایی به بخش گردشگری و احداث واحدهای بوم گردی

استاندار گیلان گردشگری را ظرفیت اصلی استان در بخش کارآفرینی و اشتغال عنوان کرد و افزود: کارهای جدی در این بخش آغاز و تسهیلات خوبی در زمینه ایجاد اشتغال روستایی و واحهای بوم‌گردی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خوبان؛ مصطفی سالاری در این نشست که عصر امروز در محل دفتر کار استاندار برگزار شد با بیان اینکه قاطعانه، محکم و با تدبیر در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنید اظهار داشت : انتظار دارم با هم افزایی ، ایجاد فضای تعاملی و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها در جهت توسعه و شکوفایی شهرستان گام بردارید .

دکتر سالاری تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال را اولویت اصلی استان برشمرد : بیکاری دغدغه اصلی مردم است که باید با تمام توان در جهت حل این مشکل تلاش کنیم .

دکتر مصطفی سالاری فضای کلی استان را برای سرمایه‌گذاری خوب توصیف کرد و افزود: بهبود فضای کسب و کار اولویت جدی استان است و چنانچه این مهم را جدی نگیریم دیگر کارهایمان بی‌اثر خواهد ماند.

وی گفت: چنانچه فضای آرام و امنی را در شهرستان شاهد نباشیم ،قطعاً شرایط برای انجام دیگر کارها ی توسعه ای خصوصاً در بخش‌ اقتصادی میسر نخواهد شد.

استاندار گیلان گردشگری را ظرفیت اصلی استان در بخش کارآفرینی و اشتغال عنوان کرد و افزود: کارهای جدی در این بخش آغاز و تسهیلات خوبی در زمینه ایجاد اشتغال روستایی و واحهای بوم‌گردی در نظر گرفته شده است.

وی از هدف گذاری اختصاص 75 تا 80 درصد  تسهیلات اشتغال روستایی به بخش گردشگری و احداث واحدهای بوم گردی در استان خبر داد و افزود : چنانچه در حوزه گردشگری درست برنامه‌ریزی شود به یاری خداوند اشتغال خوبی را شاهد خواهیم بود.

نماینده دولت در گیلان همچنین بر ضرورت ایجاد تحول در بخش کشاورزی استان نیز تأکید کرد و با اشاره به وسعت کوچک مزارع و باغات کشاورزی استان افزود: مقیاس متوسط مزارع و باغات کفاف هزینه خانوارها را نمی‌دهد.

سالاری تسطیح اراضی را کمک کننده در افزایش بهره‌وری زمین‌های زارعی دانست و افزود: باید با اصلاح نژاد، آموزش مناسب ، بهره‌گیری مطلوب از نهاده‌های کشاورزی، بسته‌بندی، فرآوری، برندسازی و بازاریابی در جهت افزایش بهره‌وری زمین های زراعی و ارتقاء درآمد کشاورزان تلاش کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری هفتگی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان بر لزوم ارائه گزارش فرمانداران از واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال شهرستان خود در این کارگروه اذعان داشت و افزود: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید در این کارگروه حضوری  مجدانه وفعال داشته باشند.

نماینده دولت در گیلان بر ضرورت استقلال عملکرد فرمانداران نیز تأکید کرد و افزود: نباید تعامل شما به جایی ختم شود که استقلال عملکردتان زیر سوال رود.

استاندار گیلان با بیان اینکه لازم است با افرادی که دغدغه کار مردم را دارند تعامل مدبرانه‌ای که استقلال عملکردتان را زیر سوال نبرد داشته باشید افزود: تعاملی را تقویت کنید که اقتدار، تدبیر و استقلال حوزه شما را حفظ کند.

وی بر لزوم راهنمایی و نظارت مجدانه و دقیق بر بخشداران اشاره کرد و با بیان اینکه نظارت‌ها ی شما بعد آموزشی داشته باشد افزود: چنانچه بخشداری با مشکل مواجه شود در حقیقت نشان از ضعف عملکرد شما است.

 سالاری همچنین بر نظارت جدی و دقیق فرمانداران بر پروژه‌ها ی شهرستان‌ نیز تأکید کرد.

استاندار گیلان خواستار حضور هر چه بیشتر فرمانداران در بین مردم شد و افزود: وظیفه داریم جوابگوی مردم باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه فرمانداران نماینده حاکمیت در حوزه کاری خود هستند افزود: ما نمی‌توانیم در برابر موضوعات مطروحه مردم بی‌تفاوت باشیم .

استاندار گیلان گفت: ممکن است مردم مشکلاتی را بیان کنند که نتوانیم آن را حل کنیم اما می‌توانیم آن مشکل را به مسئولین امر انتقال دهیم.

وی بر ضرورت انعکاس به موقع مشکلات واحدهای تولیدی به مسئولین استانی تأکید کرد و تصریح کرد : انتظار دارم برنامه محور باشید و اولویت‌های شهرستان را شناسایی کنید.

دکتر سالاری افزود: فضای سرمایه‌گذاری را در شهرستان هر چه بیشتر بهبود دهید.

استاندار گیلان خواستار مد نظر قرار دادن رویکرد توسعه‌ای استان توسط فرمانداران شد و افزود: در اقداماتتان ملاک بر این باشد که کدام پروژه در بهبود زندگی مردم نقش موثرتری را ایفاء می‌کند.

وی افزود: در اختصاص اعتبارات به پروژه‌ها، خود را جای مردم گذاشته و اولویت‌های مردم را در نخستین گام انجام دهید.

در پایان این نشست هر یک از فرمانداران به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با دستور و راهنمایی استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

انتهای پیام/1216


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads