کد خبر: 154537 - تاریخ: سه‌شنبه، 21 نوامبر 2017 - 08:05

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در خمام:

قرار گرفتن مدارس در کنار جاده ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می کند

به گفته نازک کار ؛ قرار گرفتن مدارس در کنار جاده ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می کند و به همین دلیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه ای دارد .

یه گزارش خوبان: همایش یادمان جانباختگان سوانح ترافیکی جاده ای در سالن اجتماعات مدرسه شهید بصارتی چوکام روز گذشته برگزار شد.

محمد رضا نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در این مراسم اظهار داشت: به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس ، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی ، 95 باب مدارس حاشیه راه های برون شهری و روستایی استان در دو بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال های گذشته ایمن سازی می شوند .

وی هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان عنوان و تصریح کرد: اولویت ها برای اجرای طرح های ایمن سازی مدارس براساس مواردی همچون میزان تردد در جاده ، فاصله مدرسه از جاده ، تعداد دانش آموزان و میزان تردد های عرضی از جاده تعیین می شود.

به گفته نازک کار ؛ قرار گرفتن مدارس در کنار جاده ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می کند و به همین دلیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه ای دارد .

نازک‌کار خاطرنشان کرد: در بخش نرم‌افزاری و آموزشی دانش آموزان نحوه صحیح تردد در شرایط مختلف جوی، نحوه پیاده و سوارشدن  به سرویس مدارس و نحوه صحیح استفاده از دوچرخه و تشخیص علائم را به‌طور مطلوب یاد می‌گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان به اثر بخشی اجرای این طرح نیز اشاره و اضافه کرد: با اجرای موفقیت آمیز طرح یاد شده در مدارس حاشیه راه های استان در سال های گذشته ، خوشبختانه تعداد تصادفات در مناطق تحت پوشش طرح در رده های مختلف سنی دانش آموزان به صفر رسیده است.

عکس ارسالی / حسین لاجوردی 

انتهای پیام/1363656


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads