کد خبر: 154480 - تاریخ: دوشنبه، 20 نوامبر 2017 - 08:35

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

توریسم سلامت ابزاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت عظیم گیلان در توریسم سلامت گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال پرداختن به توریسم سلامت بهترین راهکار و ابزار برای تحقق شعار مذکور است.

به گزارش خوبان، ذبیح نیکفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان از ظرفیت استان گیلان در توریسم سلامت خبر داد و اظهار کرد: گیلان می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های عظیمی که در حوزه سلامت دارد به قطب توریسم کشور سلامت تبدیل شود.

وی با برشمردن استعدادها سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در حوزه سلامت و درمان در استان افزود: اکنون ظرفیت‌هایی عظیمی در احداث بیمارستان‌های بخش خصوصی در گیلان به وجود آمده که از ویژگی‌های منحصربه‌فردی در سطح کشور و حتی منطقه برخوردارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بهره‌برداری بیمارستان فوق تخصصی در لاهیجان خبر داد و گفت: بیمارستان فوق تخصصی و فوق تخصصی که در شهرستان لاهیجان در آستانه بهره‌برداری قرار دارد باید زمینه‌های وصول بیماران خارج از کشور را فراهم کند تا توریسم سلامت رقم بخورد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هم‌افزایی ایجادشده در بخش گردشگری لاهیجان خاطرنشان کرد: هم‌زمان با افتتاح بیمارستان فوق تخصصی در لاهیجان افتتاح چندین مجموعه گردشگری دیگر نیز در شهرستان مذکور رقم می‌خورد تا در راستای ظرفیت افزایی توریسم سلامت نقش به سزایی داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت، راه برون‌رفت از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را استفاده از همه ظرفیت‌های توریسم سلامت در کشور نام برد و تصریح کرد: در دنیا 300میلیون شیعه داریم که اگر یک درصد از آن‌ها بخواهند به‌عنوان گردشگر وارد کشور شوند و از اماکن درمانی، تفریحی و سایر جاذبه‌ها بازدید کنند رونق بسیار خوبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

نیکفر با اشاره به اینکه رقم مذکور برای اقتصاد، تولید و اشتغال می‌تواند تحول عظیمی ایجاد کند، تبیین کرد: اگر یک درصد از شیعیان جهان تنها یک هزار دلار در کشور هزینه کنند در سال سه میلیون گردشگر می‌توان در کشور وارد کرد و 30 میلیارد دلار نیز درآمد ارزی عاید کشور خواهد شد.

نمایند مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال پرداختن به توریسم سلامت بهترین راهکار و ابزار برای تحقق شعار مذکور است و می‌تواند ما را از نگرانی موجود را تا حدودی کاهش دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه توریسم مذهبی زمینه‌ای مناسب برای معرفی جاذبه‌های سلامت است، مطرح کرد: فعال کردن توریسم مذهبی می‌تواند پایه‌ای مستحکم برای رونق بخشی توریسم سلامت در کشور باشد چون کشورهای همسایه نیز می‌توانند در این راستا حضور مثمر ثمری داشته باشند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads